Jag vet inte om detta är rätt forum, flytta gärna om det är fel. Hej, nej jag har inte rört någonting utan problemet bara uppkom. Kanske att det hände när denne någon skulle spara filer från/till datorn och den flyttbara enheten. Jag ska väl tillägga att jag sitter på en WIN ME Prova med att inaktivera diskettenheten i Bios, sedan kan du aktivera den igen efter att du stängt av Oki, hur gör jag för att inaktivera detta då? Skriv gärna ned en kort manual *ber väldigt snällt* Kan du skriva vad du har för Bios? och gärna vad det är för dator och beteckning på den så kan vi hjälpa dig lättare Prova högerklicka på den här datorn, välja hantera, välja diskhantering Jag har skaffat ny dator så problemet får vänta ett tag, dock var jag med om en underlig(?) sak. När jag kopplade bort den datorn och flyttade alla moduler och sedan kopplade in den så hände detta: från att ha skorrat vid uppstart, då den skulle känna av a.enheten (som då blivit flyttbar), så startade den helt plötsligt ljudlöst. Nu var jag så dum att jag inte kollade för jag skulle bara klopiera en sak och hade datorn temporärt på matbordet. Kan det var så att den har "healat" sig själv månne? finns nog inget som heter "hela sig själv" när det gäller datorer , de är dumma lådor som gör som de blir tillsagda :)A - enhet som blivit flyttbar disk
Jag har fått ett problem - min diskettenhet har plötsligt blivit en flyttbar enhet. Jag misstänker att det hände vid ett tillfälle då mp3/digitalkameran var inpluggad i usb:n. Det här innebär att hårddisken skorrar varje gång jag startar den och den ska köra applikationen för a-enheten. Jag kan därmed inte spara något på diskett eftersom den inte "hittar" enheten.
I ett fåfängt försök formaterade jag om datorn i hopp om att den kanske kunde återställa sina ursprungliga lägen men där fick jag tji. När jag klickar på egenskaper står det att a enheten är en flyttbar disk, filsystemet är RAW och enheten ligger på 180 kb. Det går inte ens att formatera den flyttbara disken eftersom den inte hittar sig själv. Vad kan jag göra för fixa till eländet?
tackar på förhand/LillanSv:A - enhet som blivit flyttbar disk
Sv: A - enhet som blivit flyttbar disk
datorn helt.
Hjälper inte detta så är antagligen diskettenheten trasig.Sv:A - enhet som blivit flyttbar disk
Tror inte a-enheten är trasig utan att det mer blev knas i samband med usb-porten och den mobila enheten...*fingers crossed*Sv:A - enhet som blivit flyttbar disk
med en beskrivning på hur du går in i Bios. :-)
Du kan även prova med att göra datorn strömlös någon minut och sedan starta utan några usb-enheter anslutna.Sv: A - enhet som blivit flyttbar disk
Där ser du kanske något mer än din hårddisk och din cd/dvd. Ta då bort de enheterna så kanske allting hoppar rätt igen vid nästa omstart.Sv:A - enhet som blivit flyttbar disk
Sv: A - enhet som blivit flyttbar disk