Får förhoppningsvis min nya laptop när som helst nu. Jag har en gammal Acer laptop idag som numera bara klarar sig 5-10 minuter utan nätsladden. Det har hänt mycket på batterifronten på senare år. Det beror på hur gammal din Laptop är. Jag antar att med gammal menar du mer än 3-4 år, och då kan det vara så att boven i dramat är hur du använt datorn. Många menar att uppladdningsbara batterier mår bra av att laddas ur lite då och då. Kör du mest med kabel så ha inte batteriet i, allt användande sliter. Men iofs, 3-4 år för en aktiv användare, låter rimligt. Är i min erfarenhet ungefär så länge de brukar räcka.Rekommenderad skötsel av laptop-batteri?
Jag har mest suttit hemma med laptopen och inte använt batteriet så mkt, kan detta ha bidragit till att det nu är så kasst? Jag menar alltså, skulle batteriet ha mått bättre av om jag hade låtit det "arbeta" mera, ladda ur - ladda upp osv.
Hur fungerar batterierna? Hur gör man för att det skall hålla så länge som möjligt?
Jag menar alltså total livslängd inte batteritiden.Sv: Rekommenderad skötsel av laptop-batteri?
En bra källa till information hittar du här: http://batteryuniversity.com/index.htmSv:Rekommenderad skötsel av laptop-batteri?
Något o tänka på är att med lite udda datorer kan det bli problematiskt att få tag på batterier efter ett par år, så att köpa ett extra i tidigt skede kan löna sig. Särskilt om de dyker upp till ok pris.