Nu har jag problem igen. Det kan vara nätagget... men jag skulle hellre kunna tänka mig att någonting har gått varmt. Snurrar alla fläktar? Innan allting dog helt så kunde den gå runt en halvtimme med normala temperaturer och alla fläktar igång ibland längre eller inte komma fram till windows starten men förbi POST. oj... börjar kännas som moderkort eller processor då... fast visst kan det vara nätagget även om det låter lite allvarligare... När det började hänga sig hela tiden så stängde jag av strömmen och tog ur ljudkortet för det satt lite nära grafikkortet, men när jag skulle sätt apå strömmen igen så startade den inte. Titta på kondningarna på moderkortet så att inte de har en bula på Jag hittade inga buktiga kondensatorer eller gegga. Vet bara att den låter som en bil som inte vill starta :) Jag får nog ta och handla lite nu. Blir nog ett nytt moderkort, för jag hittade ett gammalt nätagg i gömmorna visserligen var det bara på 250W i jämförelse med mitt 450W men det verkade som fläktarna fick några strömstötar precis som det gjorde med mitt andra. Förhoppningsvis var det bara moderkortet för det fungerar nu iallafall :).Datorn hängde sig
Det började med att allt låste sig helt totalt enda utvägen var strömknappen. Så höll det på ett tag och blev bara värre och värre. Nu är den i stort sett heldöd.
Om man slår på strömmen på nätagget så får den för sig att datorn ska startas men sen dör den direkt, så håller den på tills jag stänger av strömmen igen.
Är det nätagget som har lagt av eller är det något annat?
//PetterSv: Datorn hängde sig
Dör den direkt innan POST:en eller hinner någonting laddas (BIOS eller OS)?Sv:Datorn hängde sig
Nu får allting ström i en sekund sen dör den och håller på så hela tiden tills man slår av strömmen på nätagget.
//Petter Sv: Datorn hängde sig
Sv:Datorn hängde sig
Jag kollade lite extra på grafikkylningen igår och det var ett ordentligt lager med damm på kylflänsen så hängningarna skulle ju kunna tänkas vara på grund av det men nu är det ju lite jobbigare att den inte startar öht.
Finns ju uppgraderingspaket på komplett med moderkort CPU och minnen. Är ju ett bra tillfälle att få burken uppgraderad lite :) . Men det är ju iofs lite onödigt om det bara skulle vara nätagget. Sv: Datorn hängde sig
toppen eller botten, även så att det inte finns någon brun gegga omkring dem.
Är det kondningar som är trasiga så kan du bytta alla i den gruppen (sitter flera i "högar"), de kostar
bara några kronor och inte allt för svårt att byta för någon som har lödpenna.Sv:Datorn hängde sig
Sv: Datorn hängde sig
Sv:Datorn hängde sig
Fast jag tycker det är lite konstigt att inte PC Wizard 2008 inte läser av det rätt(hoppas iallafall att det inte gör det) för det står tex. att +12V är 3.65V och +3.3V är 0.75