Har nu en vanlig ljudanläggning till datorn, men funderar på ett headset med både hörlurar och mic att använda vid onlinespelande (främst lotro). Jag har själv använt mig av en bluetooth-hansfree via en USB-bluetooth med datorn och man behöver inte ansluta något i ljudkortet. Funderar på ett Bluetooth stereoheadset, Pulsar 590A headset som tydligen kan anslutas både med A2DP-profil och med Headset-profil. Fick dock veta att Windows inte klarar av att växla mellan de olika profilerna på ett smidigt sätt. Helt otänkbart är det inte. Jag vet tex att min bluetooth-handsfree (Sony Ericssons Walkman-handsfree, vet inte modellnumret) kan vara kopplad till flera enheter. Fast det är i och för sig tveksamt om båda enheterna kan användas samtidigt. Jag e förespråkare av klassiska dubbla 3.5 mm telestift till headset av ett par anledningarTrådlöst headset, USB vs Bluetooth
Har förstått att att USB headset bara pluggas in och man får då upp en till ljudenhet att välja på i Windows. Hur funkar det med ett bluetooth-set? Kan nån som har ett Bluetooth headset bekräfta om det räcker att plugga in mottagaren i ett usb-uttag för att det ska fungera? Eller måste det även anslutas till ljudkortets 3.5 mm uttag?Sv: Trådlöst headset, USB vs Bluetooth
/ThomasSv:Trådlöst headset, USB vs Bluetooth
Kan man kringgå det problemet genom att samtidigt ha två bluetooth-mottagare i datorn? (En för A2DP- och en för headset-profilen)?Sv: Trådlöst headset, USB vs Bluetooth
För övrigt så är det väl inte speciellt unikt med headset som klarar både A2DP- och headset-profilen?
/ThomasSv:Trådlöst headset, USB vs Bluetooth
1. Inget strul med drivisar
2. Minimal risk för störningar från andra enheter o dyl
3. Snabbt o koppla in
4. Kräver itne batterier, som med stöd av alla murphys lagar o tilläg alltid tar slut vid fel tillfälle