När jag startar upp datorn så har den plötsligt börja stanna till vid BIOS-starten, där diverse information om datorn visas. Den står still typ 20-30 sek och sen visa "Mouse initialized" och sen startar den upp som vanligt. Jag har tittat och jag kan inte se att det finns nått för mus/pekplatta där. Gå in i BIOS och ladda in default-värdena, alternativt uppgradera BIOS är mitt tips... Nu har jag ju inte ändrat nått i BIOS nyligen, men jag ska testa att återställa det. BIOS är OS-oberoende... Att återställa inställningarna hjälpte inte, dock så tror jag att jag är en lösning på spåren. När jag tog ur min USB-hubb så startade den som vanligt. Det nya jag har i hubben är en kortläsare, så vid nästa omstart så ska jag testa att bara ha kortläsaren urkopplad. Det kan vara så att datorn försöker boota från minneskortläsaren. Kolla om du kan inaktivera möjligheten att boota från en USB-enhet i BIOS.BIOS är segt
Vilken mus som den syftar på vet jag inte, för jag har en bärbar dator och pekplattan fungerar väl inte förrens man är i Windows?
Datorn är en Acer TM 6292.
Tips?
/ThomasSv:BIOS är segt
/ThomasSv: BIOS är segt
Sv:BIOS är segt
Angående uppgradering så måste man välja den efter OS: http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/tm_6292.html. Jag har Vista och där verkar det inte finnas nån uppgradering. Kan man ta en för XP istället?
Här finns senaste BIOS uppdateringen för 6292:an
ftp://ftp.work.acer-euro.com/notebook/travelmate_6292/bios/3401.zipSv:BIOS är segt
Återkommer med resultat.
/Johan