Har ett problem; datorjäveln lägger på ett eko på alla ljud som spelas. Hmm... Nu har jag gjort samma sak, fast lite mer grundligt, verkligen avinstallerat drivrutinerna, installerat om dem och även uppdaterat Realtek-grejerna. Förhoppningsvis kanske det här håller... Du råkar inte ha en mikrofon inkopplad? I så fall kolla att volymen på mikrofonen står i läge "mute". Jo, men det är inte det, eftersom det är samma effekt om jag bara har hörlurar. Jag hadde ett Sound Blaster förut där man kunde ställa in effeckterna. Ibland när man spela visa spel som använde effecter kunde dom ligga kvar även om man gick ut ur spelet. Speltema? Har haft samma problem med Realtek-drivrutiner. Har man valt något i "Ljudeffektshanteraren" för att se vad det är och sen försöker sätta tillbaka den till inget så går det inte, det jag fick göra var att installera om drivrutinerna. Okej, precis det jag gjorde då - problemet var bara att det kom tillbaka efter någon vecka. Nu har det däremot funkat sen senast, så vi får hoppas att det håller.Mysko eko, vad göra?
Om jag går in och kollar på "ljudeffekter", så står det "inget".
Grejen började för någon vecka sen, och vad jag minns har jag inte ändrat något speciellt som borde påverka.
Jag avinstallerade ljudkortets drivrutiner och installerade om dem, och det funkade, men av någon outgrundlig anledning bara i någon dag!
Jag kan ju förstås mecka runt med drivrutinerna en runda till, men det hade varit trevligt om någon hade en vettig förklaring...?
PS. Vilket forum - "operativ/teknik" ligger som VB-sektion? Satan vad rörig strukturen är...Sv: Mysko eko, vad göra?
Sv:Mysko eko, vad göra?
Volymkontrollen->Options->Properties
Välj playback
Kryssa för "Mic volume" i listan
Klicka ok
Checka nu för "mute" under volymen för mikrofonen.Sv: Mysko eko, vad göra?
Sv:Mysko eko, vad göra?
Kolla så ljudkortet inte har bytt till något spel tema som ändrar dina inställingar.Sv: Mysko eko, vad göra?
Jag har ju inte problemet nu, men när jag kollade i "Ljudeffektshanteraren" som är till programmet var det på "[inget]" i listan där man kunde välja "concert hall" osv.Sv:Mysko eko, vad göra?
Sv: Mysko eko, vad göra?