Hur tusan kan det gå ihop. Förmodligen volymköp eller extra rabetter från den leverantören. Men det är väl klart att det ibland kan komma exempel när de är lika billiga som interna. Men det intressanta är ju var de ligger generellt; och det är fortfarande ca 10-30 % över i pris. Jo, men vad jämför du för typ av diskar ? Hastighet o dyl ? Att lagringskapaciteten är det samma betyder ju inte att diskarna är likvärdiga. Jag köpte en extern Seagate och plockade ur disken. På etiketten på disken stod samma info som motsvarande interna disk. Men senare läste jag att just den modellen var begränsad till SATA-1 om den satt i en extern disk - troligen en annan firmware. För mig spelar det ingen roll att det inte är SATA-2. Seagates 1tb-externa hårddiskar som såldes för 700kr när disken inuti när disken kostade ngn hundralapp mer? Jag kör två sådana i min server och de har inte strulat alls. När jag sökte efter serinummret så verkade det vara 5 års garanti på disken också, så de kanske inte skiljer på de som varit i en extern låda eller inte. Externa hårddiskar lite billiga som interna
I vissa fall är det samma pris, eller kanske bara några kronor dyrare.
Har även hänt att externa hårddiskarna är billigare än de interna på samma storlek???Sv: Externa hårddiskar lite billiga som interna
Sv: Externa hårddiskar lite billiga som interna
Sv:Externa hårddiskar lite billiga som interna
Iofs, (tänker högt), om man skulle köpa en billig ide extern o modda om till extern dvd brännare o ha till netbooks o dyl.....Sv: Externa hårddiskar lite billiga som interna
Fast garantin går åt pipan om man inte snyggt monterar in disken i usb-lädan före ev. reklamation.
Garantin på en intern Seagate var fem år medan den på extern nog bara var på ett år (tror jag).Sv:Externa hårddiskar lite billiga som interna