Bakgrund: Man brukar behöva göra något som oftast kallas för att slutbehandla för att andra spelare ska kunna läsa. mmm... Ankan jag är inne på samma men förstår inte. Vill gärna ha en diskussions forum om detta. Bränner man på datorn så kan man stänga session och stänga skivan. Stänger man en session så kan man bränna mer på skivan genom att skapa fler sessions. Stänger man skivan så kan man inte lägga in nått mer. Stänger man inte en session så kan den oftast inte läsas, och säkert inte på en annan enhet. mmm... Thomas så är det, man måste stänga(Formatera) så den känns igen. Ja Ja Ja skit bakom spaken. Man skall läsa manualen.Vad gör jag för fel ?
Har en kombinerad VHS - DVD (med brännare)
Jag brände en gammal bröllopsfilm från ett VHS band. DVD-R.
Allt funkar ua jag kan köra skivan på min DVD-enhet.
Men ! så stoppar jag den i Datorn då finns den inte i Utforskaren:s DVD enhet. går ej att spela upp.
Phuuuuuuu vad sur man blir.Sv: Vad gör jag för fel ?
//AnnSv:Vad gör jag för fel ?
intiliazering något. Eller är jag ute och seglar. Fae... sur blir man.
<b>STANDARD Gäller !</b>
BlueRay mmm... Fae... hur skall min kära Moster Märta(83) klara allt detta ?Sv: Vad gör jag för fel ?
Hur fae.. skall en äldre människa förstå alla trix med kanalinställningar mm.
Alla moderna apparaturer som kommer in i hemmet, !
Att skriva en Manual som funkar från steg 1 till slutsteget. Det är <b>Konst</b>
Skriv en manual steg för steg så min kära moster (Märta 82) förstår.
Jag är duktig på det. !
Pedagogiska SvenSv:Vad gör jag för fel ?
Antar att det fungerar ungefär lika på en stationär.
/ThomasSv: Vad gör jag för fel ?
Men det djä... är att jag får inte något sådant val när jag har kopierat färdigt.
Kommer upp ett meddelande "Avslutar bla bla..." DVD-R och DVD+R har jag aldrig förstått.
Tror att får börja med DVD RW så jag själv får initisiera.Sv:Vad gör jag för fel ?
RTFM (Read The Fucking Manual)
Jag skall gå in på DVDspelarens meny och välja skiva och där välja Stäng.
Helt korrekt trodde DVD:n att jag skulle bränna mer på den. Tack för att Ni satte mig på spår.
Löst.