Jag håller på och kollar efter en ny bärbar dator som är både liten och kraftfull. Jag vill kunna spela nya spel på den, även om jag inte förväntar mig att kunna köra med dom högsta grafikinställningarna. Ser intressant ut men ser framförallt två saker som är nackdelen (I alla fall tycker jag det) Datorköpet är redan klart och tråden är stängd. Men hur som helst, det är väl rätt ovanligt med snabbare hårddiskar än 5400 rpm på bärbara?Liten och kraftfull bärbar dator
Den mest intressanta hittills är LG P300 (http://www.dustinhome.se/pd_5010128990.aspx). Finns det fler alternativ?
/ThomasSv: Liten och kraftfull bärbar dator
1)
Inte snabb hårddisk, finns ju bärbara datorer som har snabbare)
2)
Liten skärm.
Visseligen vill man inte ha en stor om man jobbar mobilt men endå en 15,4" är större.
Kanske en smaksak
Finns ju även 17" men kanske lite för stor :)Sv:Liten och kraftfull bärbar dator
Nu tycker jag att små skärmar inte är någon nackdel (förutsatt att datorn i sig också är liten :-)) men det slutade ändå med en 15.4"-dator. En Sony Vaio FZ31Z. LG:n hade kanske varit både bättre och mindre och bara marginellt dyrare, men jag gillade designen på Vaio:n.
/Thomas