Visste inte riktigt var jag skulle posta det här. Vad är informationen på minnet värt? Är det värdefullt så skulle jag kontakta Ibas eller liknande företag och skicka in det dit utan att experimentera själv. Om du däremot inte vill betala något så är det väl lämpligt att vänta tills det är helt torrt och sedan testa om det fungerar. Om du vill få den att torka hyfsat fort: Bygg upp ett "torn" under en köksfläkten med lite kastruller och grejer, så att du kommer så nära som möjligt, dra på full speed. Funkar väldigt bra när man ska torka svamp. =) Jag hade inget skitviktigt på den, bara lite bilder och sånt så jag chancade och testade den och den fungerade. :D Lät den torka 2 dagar och det verkar ha fungerat. Mitt minne klarade sig också utmärkt efter en tvätt på 60 grader. Testade nästan direkt efteråt och den lirar som innan tvätten. Fabrikat: Verbatim Jag har ett USB-minne som heter Corsair Survivor. Rekommenderas för dem som tänker tvätta sitt. Corsair Flash Voyager funkar också efter flera oavsiktliga tvättar... :S Lite off topic kanske, men värt o nämna. ><b>2009-01-20</b> 12:45:09 - Jonas Sjöblom Perfekt, då kan jag ju tvätta mitt USB minne också, jag gillar ändå inte loggan på den, så den åker kanske bort :DRåkade tvätta usb-minne
Som titeln säger, råkade glömma den i fickan när kläderna for i tvätten.
Den verkar inte gå att öppna utan våld så jag vet inte hur pass fuktig den är på insidan.
Tänkte höra om någon här vet hur jag bäst går till väga för att inte förlora allt jag hade på den. Har inte vågat sätta den i datorn ännu eftersom jag inte vet om den torkat på insidan.Sv: Råkade tvätta usb-minne
/JohanSv: Råkade tvätta usb-minne
Sv: Råkade tvätta usb-minne
Sv:Råkade tvätta usb-minne
Enligt ett test jag läste så funkade det efter att de 1. kokt det i vatten, 2. kastat det i gatan från andra våningen samt 3. kört över det med bilen.
Enligt tillverkaren är det vattentätt till 200 m.
Finns på Dustin t.ex. och kostar inte mer än andra.Sv:Råkade tvätta usb-minne
Dränkt elektronik, typ mobiler o dyl.
1. Stäng av den. (Ja, jag vet att du väntar på ett viktigt samtal o blaha blaha, men har du den på kommer värmeutvecklingen att sabba än mer o du kommer inte att kunna ta emot det ändå. Sätt isf kortet i polarens telefon)
2. Ta ut batteriet
3.Torka av/torka torr
4. Låt torka, minst 12 h. Var det ett rejält bad så låt torka längre, upp mot en vecka
5. Be en bön, o starta upp den.
Har funkat för mig med 2 telefoner, än så länge, o still countingSv:Råkade tvätta usb-minne
>Visste inte riktigt var jag skulle posta det här.
>[...]
><b>2009-10-06</b> 19:55:29 - Marcus Gronquist
>[...]
Jag misstänker att den har torkat vid det här laget.Sv: Råkade tvätta usb-minne