Tänkte köpa lite minne till min dator från 2 GB till 4 GB eftersom jag kör nu 64 bitars version av windows 7 så nu kan man utnytja mer En enkel regel kan väl vara att om man inte vet om man har nytta av mer minne så har man antagligen inte det heller. Å andra sidan kan man titta på hur stor ökningen 2 -> 4 gb kostar; vill han uppgradera i efterhand så måste han trots allt slänga två av stickorna, maximerar han redan nu så slipper han det vid en ev. uppgradering i framtiden Ja det är sant, men det beror ju lite på hur många minnesplatser han har lediga. Har han två så tycker jag ett köp på 1x2 GB räcker bra och sen 1x2 eller 1x4 senare vid behov. Mjo, är lite balansgång. Men man måste nog räkna in att det är ddr3 som gäller numera, och ddr2 är nog bara en tidsfråga innan det börjar fasas ut ur tillverkningen, och då sticker nog de priserna också Jag drar gärna igång en eller två virtuella burkar för testning, samtidigt som jag har 3-6 visual studio uppe. Kan nu svara att jag har beställt 8 Gb internminne att ha till min burk. "640kb borde räcka för vem som helst", Bill Gates 1981När har man nytta mer mycket minne?
Dock så har jag sett att det kostar inte så mycket mer att köpa in 2x2 GB minne men då har jag 6 GB minne och använder man någonsin så mycket???Sv: När har man nytta mer mycket minne?
/ThomasSv:När har man nytta mer mycket minne?
Sv: När har man nytta mer mycket minne?
Hårdvara blir ju generellt billigare hela tiden så det är dumt att köpa på sig onödigt mycket direkt.
/ThomasSv:När har man nytta mer mycket minne?
Sv: När har man nytta mer mycket minne?
4 GB minne fungerar fint för det. Vill jag få optimal prestanda på en virtuell (har ett gäng Windows XP med olika mjukvaror) så brukar jag dra igång en sådan med 2 GB, och då stänger jag det som jag inte använder.
6 GB vore inte alls dumt. :-)Sv: När har man nytta mer mycket minne?
Har redan sålt de 2 Gb interminne som jag har ny till en arbetskollegaSv: När har man nytta mer mycket minne?
(Det är därför jag aldrig uttalar mig om hur mycket minne man behöver)
:-)