Råkade se nyss att jag har OS på Disk 1 medan den andra hårddisken ligger på Disk 0 Eftersom du pratar om slave antar jag att det handlar om (P)ATA-diskar. Har aldrig hör att det skulle vara skillnad i prestanda på master och slave. Däremot kan prestandan påverkas när du har flera enheter på samma kanal som används samtidigt. Hur stort problem det är i praktiken vet jag dock inte. Så det kanske kan vara en ide att ansluta de båda diskarna till varsin kanal. Om du har en cd/dvd-enhet så kan du ansluta den till den kanalen som används minst (troligtvis den disken som du inte har OS:et på). Per om ursäkt, tänkte i gamla termer, menar så klart S-ATAPrestandaförlust om OS ligger på slave??
Kan det ge en prestanda förlust för jag tycker hårddiskens diod lyser väldigt ofta och ofta konstant.
Ska längre fram byta ut den hårddisk som ligger i Disk 0 så går det utan några problem att byta de två mellan varandra så OS ligger på Disk 0 eller kvittar det??Sv: Prestandaförlust om OS ligger på slave??
/JohanSv:Prestandaförlust om OS ligger på slave??
Råkade välja fel kabel innan så man undrar nu om hårddisk dioden på framsidan läser av Disk 0 eller Disk 1 eller kanske båda två??
Om det kvittar i stort sätt för PATA så borde det ju kvitta totalt för S-ATA