Hejsan hejsan Gissning: Gissning: Tack för svaren. Jag har fått tag på en annan HD nu och den fungerar fint med samma kabel och uttag på moderkortet, så jag drog slutsatsen att det är HDn som är paj. Har skickat tillbaka den där jag köpte den så får dom fixa felet, det går på garantin :) Tänk på att de oftast inte "fixar" utan byter ut. Jag hade backup på det viktigaste, det värsta som kan hända är att jag förlorar lite filmer och de allra senaste änringarna på mina projekt.Mysko hårddiskscrash?
Jag har en tid nu haft problem med att medan jag spelar eller ser på film på datorn så får jag grafikproblem, oftast i form av röda fyrkanter. Vanligtvis får jag bluescreeen lite efter det.
Idag orkade jag inte vänta på bluescreenen när det hände så jag force-shutdownade datorn. När jag sedan försökte starta den igen var hårddisken borta, puts väck. Får inte upp den i boot-listan i bios eller någon annanstans.
Mitt moderkort är ett Asus M3A och hårddisken är "SEA BARRACUDA 7200.11 750GB SATA2 32MB"
Jag körde windows 7 RC när felet inträffade.
Windows repair och sånt fungerar förstås inte eftersom HDn inte hittas. Är det helt enkelt så att HDn pajat? :(Sv: Mysko hårddiskscrash?
a) Paj hårddisk
b) Dåliga s-ata-kontakter. Testa att ta ur & stoppa i några gånger, kanske testa en annan kontakt/kabel, och se om det blir bättreSv: Mysko hårddiskscrash?
c) Kan vara moderkortet som har fått problem med. Hade ett moderkort där IDE-kontrollen verkade ha lagt av, då datorn "frös" under några sekunder väldigt ofta. Köpte ett PCI-kort med IDE-kontroller och problemet försvann!Sv:Mysko hårddiskscrash?
Sv: Mysko hårddiskscrash?
Vad hade du för information på disken ?Sv:Mysko hårddiskscrash?