Stoppade igår in en andra skärm hemma, men upptäckte till min fasa att färger inte visar sig lika på skärmarna. Vet att det förvisso kan skilja mellan skärmar, men att #cccccc visar sig som en nyans av grått på den ena skärmen och som en nyans av ljusblått på den andra känns dock inte som en korrekt eller acceptabel skillnad. Låter som du har olika färgtemperaturer på skärmarna, den brukara vara graderad mellan kall och varm där kall gör att grå ser lite stålgråblå ut. Testa att pilla med det. Vet inte om det finns något sätt att kalibrera bort det, men jag har varit med om samma sak. För några år sedan köpte jag 4 identiska skärmar som skulle användas 2 och 2 till 2 olika datorer. Det var väldigt stor skillnad mellan skärmarna. Jag fick matcha de som var minst olika, men det var fortfarande stor skillnad. Det är inte säkert att du får bäst resultat med samma inställningar på skrämarna, bara att testa sig fram... Ja jag har förstått att det kan skilja sig rätt mycket, även fast skärmarna är "bröder" och kommer från samma lastpall (typ). Det som blir dumt är att den skärm som felar i färg är den som jag har tänkt att ha browsern på.. men är egentligen inte förvånad, den här skärmen har varit jinxad ändå från början när jag beställde den. Den har både utgått och blivit extra försenad. Tog två månader att få den... Färdigpillat. Det blev klart bättre. Warm eller cool gjorde dock varken till eller från utan det var genom att sänka kontrasten som rätt färger började synas hyffsat rätt, även om skärmen nu är lite murrig, trots brightness på max.. men det får jag leva med. Drog lite i RGB:n först också men det skulle jag lika gärna kunnat låta bli.Färgskillnad mellan skärmar
Kan man åtgärda detta på något sätt? Jag tycker att inställningarna är lika på båda, men det kanske finns något mer att skruva på.. Sv: Färgskillnad mellan skärmar
Sv: Färgskillnad mellan skärmar
/JohanSv:Färgskillnad mellan skärmar
Ska prova lite inställningar. Pontus förslag känns dock ganska spot on, bilden upplevs som kall, så det kanske förbättrar det något iaf.
Återkommer med hur det gick. Tack så länge!Sv: Färgskillnad mellan skärmar