Jag vill utveckla en egen för att styra en tarnscieverradios CW (morsesignalering) funktion. Sett att det finns flera färdigutvecklade switchboards och pogram för liknande typer av uppgifter. Kan inte så mycket om andra språk än C# även om jag har hållit på med Java för några år sedan. Tanken är att sklippa kontrollerkortet. Vad menar du med D1 och D2? USB är "paketdata" du måste bygga upp dessa packet och skicka dem. Kolla på libusb, det finns både för Win och Linux: http://libusb.org/ Lite of Topic Om switchen bara väntar på en signal så kan du skicka en 5V volt signal. Skall den dock han ett specialkommando så behövder du nog en USB-RS232 konverter precis som Seven sa.Kontrollera USB-Port
Men det jag mer eller mindre vill kontrollera är två reläer så är det jag behöver hitta ett sätt att programmera datorns USB-port att mot en interface ta emot/skicka 1/0 till en kretskort som kontrollerar dessa två reläer.
Detta för att på enkelt sätt skapa en simpel chattfunktion.
Mao, hur programmerar jag min USB-port på datorn?
(önskvärt vore en app som funkar både i GNU Linux samt Windows)Sv: Kontrollera USB-Port
Men det borde finnas precis som i c# något sätt att kommunicera via serialporent. I c# heter den just Serialport. Vet ej vad det heter i Java eller om du nu vill använda c++ eller något annat språk.
Sen är det bara att skicka kommandon till ditt kontrollerkort. USB-porten är ju en serieport så den kanske kommer att heta typ COM22. Sv:Kontrollera USB-Port
Jag vill att D1 ska ta emot signaler och D2 ska skicka signaler, typ hårdkodat från en emulator typ. Jag vill koppla det direkt till min switchboard.Sv: Kontrollera USB-Port
Sv:Kontrollera USB-Port
<b>USB-porten är ju en serieport så den kanske kommer att heta typ COM22.</b>
Intresserad av att köra en USB-RS232 konverter.
Vilken Baudrate kan jag komma upp till med denna lösning ?Sv: Kontrollera USB-Port