Hejsan, Inte är det väl dålig kvalitet på Dells prylar?! Köpte iofs en stationär där, så jag vet inte så mkt om deras bärbara... men av de tekniker/inköpare på olika företag som jag snackat med så är de nöjda med Dells bärbara med! Däremot vet jag inte hur långt 20 kkr räcker i det fallet, om du skall ha bra gfx-kort etc 20 000 SEK räcker till ett system med: Hejsan! Jag har haft en latitude därifrån i ett år snart. Den fungerar finfint... Beställer bara från Dell på jobbet. Okeybegränsning 20 000 utesluter IBM vilka är bäst, har själv en Toshiba och desa är inte spec dyra jag har 2 tips efter IBM Någon som har erfarenheter av Fujitsu? Om grafikkortet räcker vet jag inte (se http://www.fujitsu-siemens.se/uia/ShowPage.asp?p_ID=135&p_Group=6). Väldigt dåliga erfarenheten av Fujitsu, köpte in 150 st C1020 i höstas, jävla skräpkvalitet... (jaja, det kunde säkert vart sämre men det var ändå en besvikelse.) Det enda av märkena jag har kört är DELL, både stationärt och bärbart, hemma och på jobbet. Kan inte komma ihåg att de har rasat onormalt ofta/länge/hårt så kvaliteten kan jag inte klaga på... Jag har bara positiva erfarenheter av DELL-burkar, både som stationär, bärbar och server. Har haft min latitude C400 i snart ett år. Det enda felet jag haft var att jag inte kunde skriva 2 " @ på tangentbordet. När jag upptäckte det kom dom hem till mig dagen efter och bytte tangentbordet direkt, och sen dess har jag inte haft några problem alls. Den stationära som jag hade fungerade helt felfritt, likaså DELL-servern som vi kör med idag. Hoppsan - det båda inte gott...Fast flera av teknikerna på det företag där jag jobbar har bara positivt att säga... så jag får väl leva på hoppet... :-) Jag håller med. Vilket märke på en bärbar dator?
Jag sitter i valet och kvalet och ska välja ut en bärbar dator att köpa. Den ska användas rätt mycket i 3D-miljlöer typ CAD/CAM och behöver därför en kraftig processor, mycket minne och schysst garfikkort.
När jag har frågat i chatten har jag fått en himla massa olika rekommendationer. Saken är att min budget tillåter <20 000 SEK för en burk.
Det jag kommit fram till hittills är:
DELL - Bra pris, men dålig kvalitet(?)
IBM - Dyra och saknar bra grafikkort
Compaq - Bra pris, osäker på kvaliteten och dyra reservdelar
Toshiba - Bra komponenter, men väldigt dyra
Vad är era åsikter?
Mvh, AndreasSv: Vilket märke på en bärbar dator?
// QezSv: Vilket märke på en bärbar dator?
P4 2.0Ghz
512MB DDR
30GB ATA100 HD
ATI Mobility Radeon 9000 64MB DDR
15" skärm
DVD/CD-RW (EJ COMBO)
Det jag har hört om DELL är att deras tangentbord och hårddiskar brukar braka.... det kanske inte gäller längre?
/AndreasSv: Vilket märke på en bärbar dator?
Har haft en Dell Inspiron nu i 1 år utan några som helst problem och jag har en kollega som haft en inspiron i 2 år utan några problem, det enda problemet han har haft har varit med Dells "byta cd mot diskettstation"-programvara under win2000 men det funkade med windows egna...
Jag tycker att Dell ligger bra till kvalitets- och prismässigt när det gäller val av dator...
/FredrikSv: Vilket märke på en bärbar dator?
Vi har iofs haft problem med några HD, men du kan köpa till olika typer av garantier som gör att de kommer ut och byter till dig utan att det kostar dig något mer än försäkringen.
/EmmaSv: Vilket märke på en bärbar dator?
Dell
ToshibaSv: Vilket märke på en bärbar dator?
/LissuSv: Vilket märke på en bärbar dator?
För att få burkarna lagade sen så måste de skickas till Anvo i Linköping. (värdelöst det med, finns personer som vart utan sin burk i veckor.)
Tacka vet jag Dell som låter Unisys fixa problemen på plats. (kostar visserligen nån tusenlapp extra men det är det värt.)Sv: Vilket märke på en bärbar dator?
/ DavidSv: Vilket märke på en bärbar dator?
DELL för mig är bra prestanda (för det jag använder burken till), bra kvalitet och bra support _när_ nånting väl händer. Har kört med andra märken också (som t ex BEST som gick i KK tidigare, compaq osv), men så länge DELL håller den kvalitén som dom gör, kommer vi fortsätta vara kund hos dom.
Lev väl,
Tom S.Sv: Vilket märke på en bärbar dator?
/LissuSv: Vilket märke på en bärbar dator?
Vi kör bara med dell hemma och har hittills inte haft några problem.
Jag tycker att du ska köpa en dell....det skulle jag göra.'