Försöker få ordning på att köra SCSI disk och IDE diskar på samma dator men det strular. Har hittat en parameter i bios (setup) så nu har jag SCSI som c: och startar därifrån, men fick ett nytt problem med att datorn hänger sig vid start, fungerar i felsäkert läge men ej i vanligt Kolla egenskaper för den här datorn...borde vara ett utropstecken där det uppstått en konflikt. Återkom om det inte är det som har inträffat. Jo det fanns en krock mellan enheter, har även laddat ned nya drivrutiner till scsi-kortet men fungerar ändå inte. Verkar vara hopplöst att ha både scsi och ide enheter i samma burk.SCSI och IDE
Datorn har en SCSI disk som c: med operativsystem (windows)
Nu försöker jag ha en IDE disk som d: alltså för datalagring mm. men det strular.
När jag kopplar in IDE disken går den över och blir c: och SCSI disken hamnar som d: och jag blir då utan operativsystem vilket ligger på min SCSI disk.
Tacksam för tipps om hur jag ställer in i setup (bios) eller hur man byglar diskarna.Sv: SCSI och IDE
(flaggan i BIOS var val om "SCSI/IDE" som primär)
Någon som har tipps om var man letar efter konflikt mellan diskar ?Sv: SCSI och IDE
Sv: SCSI och IDE