Jag undrar om någon är duktig på prestanda... SQL servern gillar mycket internminne och snabba diskar för att skyffla data. Om inte du/ni ska köra extremt tunga frågor eller jobb mot databaserna så kvittar det garanterat vilken uppsättning du väljer, eftersom att dual-prop-maskinens processorer "bara" är hälften så snabba som P4:an så borde det jämna ut sig. Samt att jag har för mig att i en dual (eller flerprocessormiljö) så behöver du lite mer minne för att utnyttja flera processorer bra (nog för att 1Gb räcker till ganska långt). Tack för det innehållsrika svaret!Belastning på server (SQL2000)
Jag har en P4 2,55 Ghz med 1 Gb ram och en dual P3 2 * 1 Ghz med 1 Gb ram. hdd är identiska(scsi 160 Mb/s).
Vilken lämpar sig bäst att köra Sql 2000 miljö. Vilken är snabbast? vilken presterar störst dataflöde? Jag har valmöjligheten men när man inte har kunskapen för att förstå skillnaden begränsas det hela:)
Mvh VenniSv: Belastning på server (SQL2000)
Sv: Belastning på server (SQL2000)
Vi kör ganska intensiva jobb mot en P3 1,4 Ghz med 512 Mb RAM, Windows 2000 Advanced Server och SQL Server 2000 Enterprise edition. För lagring av databasfilerna använder vi ett SCSI diskkluster. Och jag har aldrig hittills upplevt att det varit för dåliga prestanda, inte ens vid stream av stora mängder data till och från databaserna.Sv: Belastning på server (SQL2000)
Det var precis det jag har dividerat om! Tror att det blir P4.
Mvh Venni