Undrar om någon där ute sitter på drivrutiner för en Radius PrecisionView 2150 monitor? Till PC, WinXP. Det verkar vara omöjligt att få tag i. Jag har mailat dels till en distributör rumänien och en annan i USA. Får se om någon svarar. I så fall hör jag av mig. Snabba ryck här minsann! Fungerar det inte med standarddrivrutinerna? En "drivrutin" till en skärm beskriver väl bara vilka upplösningar/uppdateringsfrekvenser den klarar av? Kan detta vara något för dig? Tack för tipset men har redan testat dessa, inte överrensstämmande med min skärm tyvärr. <b>Grejjen är att jag har en sprillans ny dator men behållt Radius-skärmen som har några år på nacken. Och hoppades att med drivisarna till skärmen skulle jag kunna komma upp i upplösning.</b> Prova den här drivisen : http://www.mirodisplays.de/html_uk/ (välj service/support) Jepp, antagligen om du orkar lägga ner lite tid...Hård nöt, kan du knäcka den? (drivrutiner)
Jag har letat ett bra tag på nätet utan resultat. Sidan radius.com verkar inte finnas längre. Alla länkar som har med drivrutiner att göra för denna produkt leder oftast dit. På de stora drivrutin-samlingarna får man inte heller fram något, antingen finns inte filerna alls eller så länkar dom till radius.com.
Är det någon som har drivrutiner för denna skärm vore jag överlycklig om jag fick ta del av dem. Eller om någon vet var man kan ladda ner dem. Som sagt, jag har testat de flesta stora samlingarna på nätet så lämna helst inte tips på sajter om du inte vet säkert att filerna finns där.
Tack!
/joakim Sv: Hård nöt, kan du knäcka den? (drivrutiner)
Sv: Hård nöt, kan du knäcka den? (drivrutiner)
Tackar, hoppas det ger resultat.
Har också mailat ett ställe, glömde skriva det. Vet inte om vi mailat samma men...
Jag mailade till Griffin Technology, har inte fått svar än.
Kanske kunde göra tävling utav detta på pellsoft? :-)
Folk kan skicka in önskemål om filer eller dylikt som dom inte kan hitta, och den som löser problemet får en kexchoklad eller nått... :-)
Kom igen nu alla problemlösare, hitta drivisen jag letar efter!Sv: Hård nöt, kan du knäcka den? (drivrutiner)
/JohanSv: H&#229;rd n&#246;t, kan du kn&#228;cka den? (drivrut
http://www.dtp.pl/produkty/show_produkt.asp?id_produktu=43
http://www.mirodisplays.de/html_uk/service/treiber.html
//
JanneSv: H&amp;#229;rd n&amp;#246;t, kan du kn&amp;#228;cka d
Verkar svårt det här, tillverkaren har ingen hemsida och de företag som "tagit över" produktion/försäljning har inga drivisar för tidigare skärmar.
Anledningen till att jag vill rätt drivrutiner är för att jag nu inte kan välja alla upplösningslägen, med Standardbildkärm inställd. Skärmen skall fixa 1600x1200. Just nu kan jag bara köra 1280x1024, väljer jag högre blir allt antingen väldigt mörkt(knappt nån contrast/brightness alls) eller så ballar skärmen ut och klarar inte signalen. Grafikkortet är ett Matrox Millenium G550 så det är inte där problemet ligger.
Grejjen är att jag har en sprillans ny dator men behållt Radius-skärmen som har några år på nacken. Och hoppades att med drivisarna till skärmen skulle jag kunna komma upp i upplösning.Sv: H&amp;#229;rd n&amp;#246;t, kan du kn&amp;#228;cka d
Har svårt att tro att det skulle hjälpa... Kan du inte kolla upp i manualen/på internet vilken upplösning och uppdateringsfrekvens skärmen klarar och sedan ställa in det?
/JohanSv: Hård nöt, kan du knäcka den? (drivrutiner)
Sv: Hård nöt, kan du knäcka den? (drivrutiner)
1. Gå in på www.driverguide.com
2. Klicka på Member login i övre högra hörnet
3. Login: driver
Pass: all
4. Därefter väljer du antingen Simple Search, Basic Search eller Advanced Search
5. Sök på drivrutiner.
6. De brukar ha drivrutiner till de flesta modeller, inte alltid original, men oftast funkar de.
Lycka till!
//måns