Hejsan ibland när jag startar datorn så funkar inte tangentbordet, jag måste då starta om datorn, dra ut tangentbordet och prova igen. Är det fel på tangentbordet eller är det nåt i windows som krånglar? Jag ser inte vilket operativ du kör men jag antar att det är windows. Om det är i windows det inte funkar så kan du gå till enhetshanteraren och ta bort tangentbordet och starta om datorn, den ska då hitta nytt tangentbord och lägga till det. Om det är tangentbordet som krånglar borde datorn varna för det vid uppstarten om du inte har stängt av den varningen förstås. @JohanD: Tack för tipset, det viste jag inte att man måste göra datorn strömlös. Om tangentbordet inte finns så piper det..Tangentbordet funkar bara ibland
Sv: Tangentbordet funkar bara ibland
Förhoppningsvis så hjälper detta annars får du prova att starta med endast dos som du kan välja i menyn (F8) vid uppstarten. Funkar det inte då så är det troligt vis tangentbordet.
PS!
Om du har ett annat tangentbord att prova med så märker du det lättare.Sv: Tangentbordet funkar bara ibland
Det hjälper alltså inte att bara starta om datorn utan du måste också dra ur kontakten? I sådana fall tyder det ju på glappkontakt.
/JohanSv: Tangentbordet funkar bara ibland
Sv: Tangentbordet funkar bara ibland
Men ifall den är glapp eller ifall den är något trasig så brukar den inte anmärka det..
Prova ett annat tangentbord och se ifall det blir någon ändring...