när ja startar min dator står det NTLDR saknas... vet nån vad som är fel? jag hade win 2000 installerat på båda mina hd:s sen formaterade jag ena o efter det har det inte fungerat. Förmodligen så formaterade du den enheten som Windows bootade ifrån eller nåt liknande. HOW TO: Troubleshoot the "NTLDR Is Missing" Error Message in Windows 2000 Tack RickardD, tror jag är på rätt väg nu men den verkar ändå inte kunna boota från disketten.. har ändrat boot priority i BIOS och allt det... var en fil jag inte hittade heller... "Bootntdd.sys"... nån som vet var man kan få tag på den... heter dne nått annat på win 2000? Det problemet har jag ofta fått o då har det handlat om att disk2 tagit över, drar jag ut den så startar datorn, sen kan jag stoppa tillbaka den o datorn funkar på obestämd tid för att igen dumma sig. aha.. tror jag löst det nu.. verkar vara min diskettläsare som är trasig.. har inga bootrecords på nån av HDarna Tack för all hjälp! Nu fungerar det.. var en sladd som åkt ur diskettstationenNTLDR saknas
Sv: NTLDR saknas
Lösning?
I med skivan och kör "räddningskonsol" och kommandot fixboot kanske, jag har ingen aning men det låter logiskt... :D Sv: NTLDR saknas
<URL:http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;318728>Sv: NTLDR saknas
/Berra- som bara vill dela med sig av sina erfarenheter....Sv: NTLDR saknas