hej, Jag har haft en Inspiron 4100 i ca 1,5 år nu, inga som helst problem. Trevlig skärm dessutom (1400*1050)! Men för att avgöra hur kvalitén är måste man ju var i kontakt med ett stort antal maskiner, jag kan ju ha haft tur ;-) Har också en Inspiron 4100, funkar kanonbra. har inte haft problem några problem med den.. En kollega har en inspiron 4000 och de enda problemen han haft har varit med dells egen mjukvara för att byta mellan cd/floppy.. detta löstes dock med det inbyggda stödet för sånt i win 2000.. > <b>är det nån som har erfarenhet av inspiron-modellerna, eller rentav kan rekommendera ett annat märke?</b> Jag har inte erfarenhet av Dell, men väl IBM och den jag kör på nu är R32 och den har jah bara haft sedan Nov. i fjol men den går praktiskt taget dygnet runt. Det har inte varit några problem men dess placering av IR på vänstra nedre delen i fronten är inte den bästa precis. Jag har också varit väldigt inne på att köpa mig en bärbar dator från dell. Jag hade tänkt beställa om någon vecka men efter ditt inlägg Rickard så blev jag mycket tveksam. måste hålla med RickardD liteNy bärbar dator
börjar bli dags för mig att köpa en ny bärbar dator. har tittat mycket på dell eftersom de går att skräddarsy. jag vill dessutom ha 3d-kort vilket man får i en dell.
är det nån som har erfarenhet av inspiron-modellerna, eller rentav kan rekommendera ett annat märke?
/rSv: Ny bärbar dator
/JohanSv: Ny bärbar dator
Sv: Ny bärbar dator
Inte riktigt rätt, men jag kan ge dig min bild iallafall. Skillnaden är att jag kör en Latitude och att jag jobbar med företagssegmentet snarare än privatmarknaden. Dessutom jobbar jag mest med servrar och minst med klienter, men men.
Uppdraget jag sitter på nu är på ~110 servrar och ~3.000 klienter (varav ~1.000) laptops. Rubbet är Dell. Jag har jobbat med Compaq och IBM tidigare och jag kan bara säga att i mina ögon så är Dell rena Kalle Anka-prylarna.Taskig hårdvara som är väldigt plastig. Min laptop har iofs hållt i 4 månader, men den verkar så bräklig så jag tar det väldigt försiktigt med den. Skillnad var det med min förra Compaq Evo N600. Den kändes det som om att man kunde bete sig hur som helst med. Servermässigt så har jag aldrig uppleft så taskig hårdvara! Massor av ras.
Mjukvarumässigt så känns drivrutinerna ganska mediokra och instabila. BIOS/Firmware-patchar vräker Dell ut med nya småfixar hela tiden. De känns liksom aldrig färdiga.
Supportmässigt så är det så man inte tror att det är sant. Supportkillar som blir förvånade för att vi inte vill starta om servrarna dagtid för att vi har användare som jobbar mot dom?? Ingen koll på vad felmeddelande innebär, utan bara letar upp senaste version på en patch och ber att man ska lägga på den för att se vad som händer. Duktigt oordning på sina leveranser. Fler gånger som de har sagt att mina servrar inte alls står i Göteborg, utan i Spanien och Frankrike, vilket inneburit att jag inte fått support (förräns jag ringt hans chef ... ).
Min erfarenhet av Dell (som inte riktigt ligger inom ramen för vad du letar efter) är att det är den sämsta, av de stora löeverantörerna. Privat skulle jag aldrig köpa Dell!
Den enda fördelen med Dell är väl att jag har aldrig haft så många övertidstimmar förr som jag har nu! :-)Sv: Ny bärbar dator
Sv: Ny bärbar dator
Är de någon som har något förslag på vad man ska köpa om man inte väljer dell. Jag har kollat runt mycket på nätet men det är inte lätt att hitta bärbara datorer till bra pris. Dell såg ut att ha bra priser men om de är så dålig kvalité på dem så kanske det är bättre att köpa från annat ställe.Sv: Ny bärbar dator
Vi kör med dell på mitt jobb och det är väldiga problem med dessa maskiner och hårdvaruproblem.. Med tanke på att dell är så mycket dyrare så borde dom ha bättre komponenter men så är inte fallet..
Det ända som är bra med dell är reklamen och deras skryt... Som privatperson skulle jag alldrig rekomendera dell.. Tyvär så är det inte alltid lika lätt med företag...
Men det händer att 1av 25st datorer fungerar riktigt bra... på 100st inköpta så har du 4st fullt fungerande datorer och 96st som du måste hålla på och krångla med deras suport m.m.