Hej! Det verkar som du får installera om alt. reparera installationen av XP. Det verkar som operativet har tappat info om grafikkort/skärm. Hmm, om du kör i felsäkert läge så borde du få bild då du kör med drivrutin för en standardbildskärm.... såvida du inte har en speciellt konstig skärm!? Bör tillägga att när jag försöker installera om Windows så låser den sig efter en stund...samma sak händer när jag försöker reparera operativsystemet. Om du har flera kort så kan du prova med att ta bort alla kort och övrig kringutrustning som inte behövs. Du behöver i princip ett grafikkort, HD och ev. CD om du inte har kopierat in XP i en temp mapp (villket jag tycker är bäst för då behöver man aldrig leta efter cd:n). Skärmen blir bara svart?
För ca 2 veckor sedan så slutade min dator att fungera.
Den funkar normalt ända tills den ska starta upp windows (XP), då det kommer upp ett meddelande om man vill starta datorn i ett felsäkert läge eller om man vill starta den normalt...oavsett vilket alternativ man väljer så blir skärmen bara svart och ingenting händer.
Jag har prövat att ändra på olika inställningar i bios men det funkar inte iallafall.
Har verkligen ingen aning om vad som kan vara fel???
Tacksam för svar :)Sv: Skärmen blir bara svart?
Sv: Skärmen blir bara svart?
Har du micklat med upplösningen och/eller uppdateringsfrekvensen för skärmen?Sv: Skärmen blir bara svart?
Sv: Skärmen blir bara svart?
Hoppas på tur.