Hade tänkt att utnyttja en nyinköpt bärbar dator (med XP som op.) som DVD-spelare, och ha möjligheten att kolla film på TV:n. Fixade en kabel, som man pluggar in i ljud- och S-VHS-utgången på datorn och den löper till en scart-kontakt som sätts in i TV:n. jag vet inte riktigt hur du ställer in , JAG har ju NVIEW panel pga jag har nvidia kortBildproblem med TV-out
Nu kommer vi till problemet. Efter många 'om och men' lyckas jag ibland(...) få fram en fungerande färgbild på TV:n, som åtminstone när man tittar på film håller godtagbar kvalitet. De vita färgerna är dock _alltid_ dåliga. T.ex. textning på filmer, och övriga vita detaljer blir flimrande och väldigt jobbiga att kolla på.
Varken TV:n eller prestandan på datorn borde vara en felande länk.
Någon som har erfarenhet av TV-out och liknande, och kan komma med några värdefulla tips om hur man får en stabil och bra bild, alla är välkomna.
Grafikkortet är förövrigt ett ATI Mobility Radeon 9000 med de senaste drivrutinerna.
Tack på förhand!
(det var lite svårt att välja forum för denna frågan, så om det hamnat i fel så ber jag om ursäkt...)
/JonasSv: Bildproblem med TV-out
men prova att ladda ner programmet: TV-Tool
kanske kan hjälpa, finns massa inställningar där