Har några frågor: nu blir det såhär: Jag rekommenderar att du laddar hem de nyaste drivrutinerna till alla delar i din dator, men installera dem inte. De finns att hitta på tillverkarens hemsida. Sedan flashar du BIOS om du vågar, för att få moderkortet så stabilt som möjligt. KOM IHÅG ATT DET ÄR EN RISK ATT FLASHA BIOS!! Om något går fel så måste du beställa ett nytt BIOS minne. Jag har dock flashat BIOS minst 20ggr och aldrig har något gått fel för mig. Gör bara som det står så ska det säkert gå bra och om du är osäker kan du väl adda mig på icq 32409064 eller msn farbror_brydling@hotmail.com. tack för svaret, kom dock lite sent :)Problem med att extracta filer mm.. (snabba svar uppskattas)
1. [<b>Uppdaterad</b>] Efter att ha kämpat både länge och väl fick jag äntligen igång photoshop, men då dök ett nytt problem upp från ingenstans. När jag ska starta Photoshop så klagar datorn på att det inte finns tillräkligt med minne, det samma händer om jag ska se på någon film i WMP. Kollar jag på aktiviteter så har jag 220+ MB ledigt och ännu mer virtuellt minne.
2. Får felet att programmet har utfört en förbjuden åtgärd i explorer lite nu och då.. nån som vet hur man fixar det.. har testat installera om det och allt...
3. Min dator startar om sig lite när den känner för det.. väldigt irriterande...
Webbläsare IE6 SP1 <-- den som krånglar... nu använder jag Opera den fungerar hyffsat bra.Sv: Problem med att extracta filer mm..
installationsprogrammet för PS startar men efter ungefär 50% får jag det här felet
_INS5576._MP.exe has generated errors and will be closed by windows. You will need to restart this program.
data1.cab krånglade lite också när jag extractadeSv: Problem med att extracta filer mm..
När du har gjort allt det så ska du formatera datorn och installera om Windows. Efter att Windows installationen är klar ska du inte köra in några av de skivor du fick med datorn, utan installera istället de nya drivrutinerna som du laddade hem innan du installerade om. Om du har oturen att inte ha delat upp din hårddisk i flera delar så har du ju ingenstans att spara dina drivrutiner eftersom hela hårddisken då raderas vid formateringen, istället för bara en del av den. Om så är fallet får du väl ta och ladda hem drivrutinerna efter installationen och installera dem då.
Det här kanske inte är den smidigaste lösningen men klart den bästa. Du får (förhoppningsvis) ditt problem löst, och på köpet får du ett nyinstallerat, rent och snabbt Windows (så rent och snabbt som Windows kan bli iaf). Din dator kommer att bli som ny!Sv: Problem med att extracta filer mm..
Har köpt ny dator och skrotat den gamla. Den nya fungerar som den ska.