Här hemma har jag en burk jag använder som server i normala fall. Har en vän som bor ganska långt bort och de gånger han kommer på besök gillar vi att lira bl.a. Neverwinter nights tillsammans. På min andra burk har har jag en Samsung SyncMaster 15" 151s. En underbar skärm, som jag tidigare använt till min huvuddator och även spelat med den. Den har alltid funker super. Priset på en sån ligger nog runt 3700:-, tror det är svårt att hitta billigare TFT skärmar. Grafik kort är inte riktigt min grej, men G-Forece har juh alltid gjort bra grejer. Man kanske inte måste ta det nyaste och dyraste kortet, om man vill dra ner på kostkanden lite. Nu har jag bestämt mig i alla fall...Platt skärm och grafikkort
Därför vill vi köpa en platt TFT-skärm och ett grafikkort med DVI-utgång, så man vid enstaka tillfällen kan använda den som spelmaskin (så att inte han ska behöva släpa med sig sin dator varje gång).
Vi har bestämt att det ska vara en platt skärm så man enkelt kan ställa bort den när skärmen inte behövs.
Kan någon ge tips på en liten 15" TFT med bra uppdateringsfrekvens så eftersläpningen blir minimal samt ett hyffsat grafikkort, men ändå att man kommer undan så billigt som möjligt?Sv: Platt skärm och grafikkort
Hoppas du kanske kan komma en lite bit på vägen iallfall.
Mvh// RichardSv: Platt skärm och grafikkort
Det blev en 15" TFT Benq med 16 ms och ett FX5200 grafikkort.