Mina högtalare står fel, den högra står till vänster och tvärt om. Går dom in på olika portar i Ljudkortet? Isåfall så är det väl bara nån milimeters skillnad att byta plats på dem(kablarna). Det finns juh alltid en Right å en Left på ljudkortet. Alltid var väl kanske å överdriva, men oftast. Annars kostar juh en högtalarkabel bara några fjuttiga kronor. Jag har hörlurar men det känns inte speciellt schysst att ha på sig dom När du kollar på film, skrev du... Vad använder du för program för att kolla på film? I Videolan (som jag använder) kan man välja "reverse stereo". Videolan är gratis och open source: http://www.videolan.org/ Kör in skiten i en förstärkare istället så kan du enkelt växla mellan datorljud och andra apparater. Dessutom ser du om det är datorn som skickar fel eller om det är högtalarna som står fel. Jag har ingen förstärkare och är nöjd med högtalarna jag har nu, för övrigt så vet jag Tja, har du ingen möjlighet att låna en lödkolv (det rör ju sig om knappt en minuts jobb) och du inte hittar någon inställningsmöjlighet i de program du använder är det som sagt lätt att ställa om i Videolan, som är gratis.Högtalarproblem
Nu undrar jag om detta går att lösa med någon inställning i Windows (XP Pro),
kollade runt bland ljudinställningarna men hittade inget som jag trodde kunde
fungera. Detta problem är otroligt störande när man kollar på film och lyssnar
på musik.Sv: Högtalarproblem
Mvh// RichardSv: Högtalarproblem
när kompisarna är här, speciellt inte när man ska kolla på film.
Att möblera om kommer inte på frågan, trivs inte med att ha burken på höger sida
av skärmen, iofs kan problemet kvarstå om jag flyttar burken.
Jag ska försöka ta mig ner på stan någon gång under veckan och köpa en sladd,
då detta verkar vara den enda lösningen.Sv: Högtalarproblem
Sv: Högtalarproblem
Sen brukar det väl finnas sånt på ljudkortsinställningarna? Sv: Högtalarproblem
att det är högtalarna som står fel, eftersom det står "Left" på den som står till höger och "Right" på den som står till vänster.Sv: Högtalarproblem