Jag ska köpa nytt grafikkort inom kort och har nu i 4-5 månader varit säker på ett nvidia tdi 4200 128 MB men håller kanske på att ångra mig. För bästa prestanda: Ett nvidia. Okej en vidareutveckling, jag har valt bort ATI-kortet så det blir ett nvidia eller Matrox. Personligen skulle jag (om det är ett nvidia kort) köpa det billigaste, tror inte det skiljer mer än på detaljkvaliten. Matrox P750 är ett rätt trevligt kort för runt 2000:-, frågan är om du vill ha så låga prestanda dock. Okej tack då vet jag, jag valde bort ATi av den enkla anledningen att dom flesta kompisar tipsar mig om nvidia och matrox. Jag säger bara ATI Radeon 9700 (1900:- tror jag, kan ha fel) funkar OOOOoootroligt tillfredsställande i alla sammanhang såsom Quake 3, UT2003, Maya, 3D Studio... Jag hoppas att Sapphire ATI Radeon 9200 256Mb är bra för det har jag beställt :)Graffekort..igen
Nu finns både Matrox och radeon i bilden..
jag spelar mycket samt håller på med lightwave och 3d-program så jag vill ha ett riktigt bra kort som får max hamna på runt 1500-2000:-
Vilket ska man välja i så fall?
/Pontus BSv: Graffekort..igen
För bästa prestanda och bild: ATI
För bästa bild, os-stöd och flerskärmsstöd: Matrox
Personligen hejar jag på MAtrox då jag så sällan kräver värsta prestanda..Sv: Graffekort..igen
Vilket företag skall jag i så fall köpa?Alltså typ abit asus sparkle m.fl..har det stor betydelse?
Nvidia-korten har jag någorlunda koll på men skulle någon kunna skriva ett riktigt bra matrox-kort och vart jag kan köpa det,pris runt 1500:-
Varför välja bort ATI? De gör bra kort med bra prestanda och bra bild..
Mitt råd är att leta jämförande tester, och sedan kanske spara ihop 1500 till så kan du köpa ett bättre kort...Sv: Graffekort..igen
Är nvidias FX-kretsar nånting att ha eller ska man hålla sig till Ti?
detta är fan inte lätt alltså.
Skyll de själv ifall du väljer bort ett superbra kort pga. vad kompisar tipsat dig om.
/JuhaSv: Graffekort..igen
Ska inte spela något så mycket utan mest multimedia och det.