Har installerat ny hårdisk. Har kvar min gamla men vissa av katalogen är skyddade. Hur kommer jag åt dessa? > <b>Har installerat ny hårdisk. Har kvar min gamla men vissa av katalogen är skyddade. </b> Tack för hjälpen. > <b>Det har jag provat. Om man bootar upp på disken så ändras enhetsbokstav. Det verkar bar som den behåller en</b> Här är hela historian:Komma åt mapp med användare på gammal hårdisk
Hur ändrar man enhetsbokstav på en partition? Den sparar inte enhetsbokstaven jag välger när jag bootar upp från den ny enheten.Sv: Komma åt mapp med användare på gammal hårdisk
Skyddade av vad?
NTFS? Gå in under security-fliken och fälj Take ownership.
EFS? Har du kvar ditt certifikat eller har du en giltig Recovery Agent.
> <b>Hur ändrar man enhetsbokstav på en partition?</b>
Disk Management i Computer ManagemntSv: Komma åt mapp med användare på gammal hårdisk
>> Hur ändrar man enhetsbokstav på en partition?
>Disk Management i Computer Managemnt
Det har jag provat. Om man bootar upp på disken så ändras enhetsbokstav. Det verkar bar som den behåller en
Behöver ju inte detta nu när jag löst det. Men kan var kul att veta varför.Sv: Komma åt mapp med användare på gammal hårdisk
Ah! Enhetsbokstaven knyts inte till själva partitionen, utan den lagras i Windows. Så sätter du enheten P: på en löstagbar disk som du sedan flyttar till en annan dator så kommer disken att få nästa lediga enhetsbokstav på den, ex D:.Sv: Komma åt mapp med användare på gammal hårdisk
Hade andra diskar i datorn. Så hårdiskan hade fick enhetsbokstav G; vid installation. Nu gohstade jag över partitionen till en annan disk. När de bootar upp från den får den enhetsboksat C:. Det är rätt kul att se hur windows beter sig då.
Men eftersom jag inte behöver köra windows från partiotionen nu. spelar det ingen roll.