Jag är inloggad som Admin på en dator med Windows Xp home. Väldigt knepigt. Office och dess komponenter brukar vara skrivna för att kunna fungera utan lokala adminrättigheter. Jag skrev Word i mitt inlägg bara som exempel, Hej, det är ju bra om folk skriver om det som ÄR problem...:)Windows-Xp, åtkomst för användare
Jag installerar Word, kollar sedan att programmet funkar, allt är ok.
När jag sedan loggar ut som Admin och loggar in som Person1, Person2 eller Gäst
så kommer dessa inte åt Word.
Jag kan dock se via utforskaren att programmet finns.
Fyra användarkonton finns på datorn,
nämligen Admin, Person1, Person2 och Gäst.
Alla utom Gäst kräver lösenord för inloggning.
Min fråga är nu hur jag gör som Admin för att dessa användare ska få åtkoms till Word.
Det är en annan person som har fixat själva installationen av Windows Xp.
Jag har själv ganska stor datorvana från tidigare Windowsversioner,
men Xp är ganska nytt för migSv: Windows-Xp, åtkomst för användare
Vad är det för version på Word?
Vad menar du att personer inte kommer åt Word? Att de inte ser någon genväg, eller att programmet inte startar?Sv: Windows-Xp, åtkomst för användare
Det är inte Word som är installerat, utan StarOffice.
Jag läste idag i hjälpen för Xp att dylika program ibland ej fungerar ihop med Win/Xp.
Men jag ska i morgon testa med att lägga in Word 2000 så får vi se om detta funkar bättre.
Du skrev följande:
Office och dess komponenter brukar vara skrivna för att kunna fungera utan lokala adminrättigheter.
Då får vi se om det som du skrev stämmer.
Datorn det gäller finns på en skola så jag återkommer med besked i morgon eller på lördag.Sv: Windows-Xp, åtkomst för användare
Office under XP har aldrig varit trassel så installera word du så kommer det garanterat att fungera.
Ang att det är en skola: På mitt jobb (IT-avd på kommun) så har skolorna begränsningar iform av att programmen dom får köra ska ligga i en lista, annars går det inte.
/B