Hej, jag har aktiverat grejen som stängerner disken efter, i mitt fall, 3 min ineffektivitet, problemet e att trots att jag inte gör nått aktivt så drar den igång igen, kan jag på nått vis få den att inte göra så? Vad menar du med att du inte gör något? Dessutom: Se till att omd u använder skärmsläckare: Den måste antagligen gå igång INNAN diskarna dör, annars måste ju diskarna igång igen... Bara en gissning <b>problemet e att trots att jag inte gör nått aktivt så drar den igång igen</b> Hej, kanske kan det va skärmsläckaren som e orsaken OXÅ, jag ska kolla det, sen som Johan säger, det är ju en viss aktivitet på disk, men tänkte att man kanske kunde få bort det på nå vis. Hm, bara en fundering: Har du något antivirus som ligger i bakgrunden? Jag har kollat lite o det finns en indexering som körs på disken, den går att avaktivera. MEN detta kan jag inte göra på denna dator, men däremot på min andra som har samma installation. Varför? Kan du inte ha aktivitetshanteraren uppe då? (ctrl+alt+del) och se vilka program som accessar en massaio enheter? En liten begränsning iaf. Tjena, jo det ska jag ha, en bra start iaf:) Hejsan Berra,APM, stänga av disken? (svårformulerad titel*s*)
Kör XP pro
/BSv: APM, stänga av disken? (svårformulerad titel*s*)
Sv: APM, stänga av disken? (svårformulerad titel*s*)
Även om du inte gör något är det ju inte helt omöjligt att något program på datorn gör det... De datorer jag har använt denna funktionen på har varit inställada på runt 30 min vill jag minnas och då har det fungerat, det beror nog på att alla program som ska göra något har hunnit färdigt då.
/JohanSv: APM, stänga av disken? (svårformulerad titel*s*)
Jag har ett program som ständigt rullar på den, som sköter mina element, det skriver till disk IBLAND, inte var 10 minut, nu stänger disken av sig efter 3 min, sen startar den kanske igen efter 5 min, det blir mycket av o på tycker jag...
Finns det nått program som man kan kolla vad som skriver till disk?
Sen finns det ju en systemåterställning, den kanske ligger o accessar disken? Stängde av denna men upplever inte nån skillnad.Sv: APM, stänga av disken? (svårformulerad titel*s*)
har du varit inne och kikat under:
"Kontrollpanelen" och "bildskärm". Gå sen till menyn "skärmsläckaren" och in på "inställningar" där ska finnas möjlighet att ändra egenskaper (tiden) för datorn om den är "inaktiv med ström" eller "inaktiv med batteri" och vad som ska hända.
Hoppas att det är här "felet" ligger.
Håller tummarna!