Hej, min dator har fungerat perfekt med Windows XP Pro ett tag, men igår tog det 10 minuter att starta upp datorn. När jag loggat in tar det cirka 5 minuter, och sen fungerar datorn perfekt igen, men vad är det som tar så jäkla lång tid att ladda när man startar datorn. Jag installerade Adobe Acrobat 6.0 och efter det är det som det hänt något. Är det någon som vet vad det kan vara för fel? Det är ju inte säkert att det är Acrobat, eller ? Hej, Hej Nu riskerar jag återigen massa skit kritik men jag kör, det är ju lördag och allt. tycker att du har rätt om windows, men tycker xp fungerar bäst av de windows som finns. Har formaterat om allt efter 3-4 månader men har klarat mej snart ett är med xp. Samma sak har jag iakttagit.Jag vet att det är Sygate FireWall som ställer till det Sedan finns en luring som jag inte vet varför det blir så men om man startar ett program under tiden som datorn är på väg att bli klar med uppstarten så blockeras det ett bra tag. T.ex. starta utforskaren under uppstart blir mycket dåligt. Ibland måste man starta om datorn helt. min dator har börjat må bättre igen, jag har ingen aning om varför, men den tar inte lika lång tid för den att starta om igen. ytterst konstigt tycker jag...men nu verkar det vara okej igen. tack för all hjälp dock!WinXP tar 10 minuter att starta upp.
-hermanSv: WinXP tar 10 minuter att starta upp.
händer detta varje gång du startar om? Har du kört virus apps? spy-ware apps?
Sedan har MS släppt ett app för att optimera booten. Minns dock inte vad det heter. :-( Sök på deras site efter optimize boot eller nått.
Mvh JohanSv: WinXP tar 10 minuter att starta upp.
Om datorn har hängt sig eller liknade så vid nästa omstart så kör den igenom hela systemet och uppdaterar och kontrollerar, det tar ruskit lång tit.Sv: WinXP tar 10 minuter att starta upp.
Du har problem med Windows, vilket jag ofta också har och har haft. Jag tycker mycket om att använda Windows men det har varit och är fortfarande kass på att det blir nedskitat efter ett tags användande. Givetvis så är det nog jag som gör massa fel men det händer massa andra som inte är superexperter på Windows.
När man har det nyinstallerat så startar det jättefint speciellt Win XP, men efter ett tag blir det segt. Har märkt speciellt med Win XP eller om det är modern skit man får från Internet, att det blir fel och os:et står och väntar på något och till slut går vidare vilket ger mycket långa svarstider. På jobbet var jag ute för detta med Win2000 och här var det problem med en kass nätverskabel vilket man inte får skylla Windows för. Men det kan var svårt att hitta orsaken om inte är expert.
Kör ofta "Spybot - Search & Destroy" och passar mig för att installera prylar med drivrutiner som inte har 100% stöd av Win XP. Ditt problem kan vara relaterat till någon drivrutin som strular eller något du fått ned från Internet.
Jag brukar ominstallera hela os minst en gång om året för att få en bra maskin. Vissa tycker detta är jättefel men funkar bra för mig.Sv: WinXP tar 10 minuter att starta upp.
när det gäller uppstarten; tar det 10 min eller överdriver du ? tycker att du ska prova ad-awere + virusprogramSv: WinXP tar 10 minuter att starta upp.
för mig. 5 min vid kallstart är inget onormalt för mig.
Skall avinstallera Sygate helt och börja om från början.
Sen har Vi det förbannade Real som skall ut på nätet och hämta uppgraderingar
innan övriga datorn blivit klar med sitt.Dvs Sygate blockera och så kommer allt in i en
konflikt som tar tid att reda ut.Sv: WinXP tar 10 minuter att starta upp.
Alltså bäst att gå och koka kaffe medans datorn blir klar med sitt.Sv: WinXP tar 10 minuter att starta upp.
-herman