Jag har nyistallerat Windows 98 SE på en nyformaterad HD. Nu fungerar inte självstarten på någon CD. Hur gör man för att den skall fungera? Gå in kontrollpanelen -> System -> Enhetshanteraren Där finns alternativen Koppla ifrån, Synkronisera dataöverföring, Meddelande om diskinmatning och DMA. Jag har prövat alla kombinationer där. Observera att musik-CD, DVD-filmer och liknande startar automatiskt - det är bara data-CD med automatstart som inte fungerar. Prova att ändra i registret. Det är redan gjort men funkar inte ändå. Jag installerade om Windows och så funkade det. Ladda ner TweakUI från microsofts hemsida så kan du ändra massa med saker på ett enkelt sätt...Självstartande CD
Sv: Självstartande CD
Välj sedan din Cd-spelare där och i en av flickarna där ska det finnas en ruta som du ska trycka i som det stor något i stil med , "Kör vid inmating"
har ingen win 98 burk så att jag kan kontrollera vad det heter exakt men det ska finnas där iallafallSv: Självstartande CD
Leta reda på nedanstående nyckel och ändra värdet på Autorun till 1.
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\CDRom
Ev måste du starta om datorn för att ändrningen ska få effekt.Sv: Självstartande CD