Jag är ute efter ett operativsystem (windows) som ska starta super snabbt. Nu finns dock olika versioner av WindowsCE för just det här ändamålet, du kan läsa mer om det på: Det underlättar nog om du förklarar syftet med ditt system och att det är så tidskritiskt att du behöver ha igång det på ca 1 minut. Samt t.ex om det är ett 1-stycks system eller något du tänker sälja. jag skulle välja en Linuxdistrubition anpassad och optimerad enbart för att spela mp3... Halloj, detta va ju en LÅNG tråd:) Om jag nu inte missat nått så kan du köra med winXP-Embedded, det är en "okompilerad" XP-version där man själv bestämmer vad man ska ha med, jag gjorde en minimal variant och den blev 76 mb installerad o klar. hittade problemet med att den inte startade....jag gav den för lite Ampere >hmm angående Win Xp Embedded...vart kan jag få tag på det? och vad kostar det? 10 000 + 1000 kr = Alldeles för dyrt.... Det snabbaste operativsystemet jag vet är Windows Millennium.. Jag har testat alla versoner och detta är det snabbaste.... Tyvärr så tillhör det serien 9x, och heter tom det, så det är inte speciellt säkert.. Men att spela mp3:or borde det då duga till..Snabbast OS?
Det enda uppgiften för Operativsystemet är att den ska spela musik med Winamp
och skicka ut signaler till en 20x2 Lcd-skärm
Har en dator på 533 MHz och ram minne på 128 Mb på 133 MHz.
och hårdisken är inte bestämt än men antingen en 4,2 Gb eller en på 20 Gb.
Men jag vill att datorn ska starta väldigt fort, finns det ett sätt att kunna banta ner Win 98 så att det startar på ett ögonblick.
Hoppas att det finns en bra lösning =).Sv: Snabbast OS?
http://www.microsoft.com/windows/embedded/wince/
Förslag är att du tittar på Windows CE.NET!
MvhSv: Snabbast OS?
Sv: Snabbast OS?
Sv: Snabbast OS?
Den startar dessutom extremt fort.
Kör du den med din hybernite så blir det nog bra.
/BSv: Snabbast OS?
den vill ha uppåt mot 2-3 Ampere, medans jag gav den 800mA *dum förklarad*
hmm angående Win Xp Embedded...vart kan jag få tag på det? och vad kostar det?Sv: Snabbast OS?
Mer om XPE hittar du här.
http://www.microsoft.com/windows/embedded/xp/default.asp
Har för mig det kostar runt 10 000 (verktyget) plus 1000 per Licens.Sv: Snabbast OS?
aja men jag tror att jag håller mig till vanliga Windows XP, installerade det idag och gav bra resultat... lite extra jobb med det så blir det troligen perfekt...
Ska även titta närmre på SD-korten framöver...och även andra smarta lösningar =)
Tackar alla för all hjälp och tips =)
Frågan blev större än vad jag trodde, men det är kul när så många engagerar sig
Så ännu en gång ett Stort Tack =)Sv: Snabbast OS?