När jag högerklickar på filer, mappar och program så tar det minst 30 sek innan menyn kommer upp. Detta händer när jag vill ta bort filer samtidigt som jag håller in 'shift'. Datorn dog plötsligt härom dagen vet inte om det kan ha något med det hela att göra men tror inte det för jag startade den igen direkt efter och då gick det bra. Har inte installerat några program nyligen heller. Har sökt efter virus. Det finns en bugg (de själva kallar det för feature) i Windows rörande det här - vet inte om det är det du upplever. Nja nu har jag en del program igång men ändå så håller sig CPU´n runt 30% tills jag öppnar en mapp då stiger den lite men går snabbt ner igen. När jag högerklickar händer inget nämnvärt. Hmm tror att det har löst sig. Anledningen var nog att antingen processorn eller ena hårddisken blev för varm. Kan det vara det?? Låter inte särskilt troligt med tanke på att andra, tyngre saker tydligen går bra på din dator... :) Jo i och för sig...jaja men nu funkar det i alla fall så det är väl löst även fast jag undrar vad det kan ha varit.Högerklick laggar
Kör W2000. Vad kan detta vara?Sv: Högerklick laggar
Testa att trycka CTRL-ALT-DELETE, välja Prestanda, eller vad det är (där man ser processoranvändningen).
1. Öppna en mapp.
2. Klicka på en mapp med vänster musknapp (markera mappen)
3. Högerklicka på den. Processoranvändningen stiger kraftigt och sjunker sen.
Okej...
4. Klicka nu bort markeringen (se till att du inte har något markerat).
5. Högerklicka på en annan mapp. Menyn kommer fram, och processoranvändningen stiger till 100% - och håller sig där...
Om detta har något faktiskt att göra med processoranvändningen eller om det bara ser ut så vet jag inte - men det är irriterande. Kan det nåt ha att göra med det?Sv: Högerklick laggar
Edit: När jag högerklickar på skrivbordet eller i en mapp så är det som vanligt.Sv: Högerklick laggar
Sv: Högerklick laggar
Sv: Högerklick laggar