Jag har en liten bärbar dator där jag har Windows 98 och Officeprogrammen version 97. Jo, jag VET att det är gammalt men jag har den baaara att skriva dokument på när jag är i skolan och det har funkat så bra. Om du vill formatera hårddisken måste du gå ut i dosläge eller starta en MS DOS-startdiskett(kontrollpanelen->lägg till-/ta bort program->startdiskett). Finns även en patch för "Swenne" på MS >Jag tänkte jag skulle radera hårddisken men se det går inte för då klagar datorn om starta upp i windows, avsluta till dos (för att få tillgång till cd-spelaren), stoppa i win98-skivan, kika lite på kommandot extract, packa den förlorade filen med extract, flytta den till dit den ska ligga (eller till windows-system32 katalogen om du inte kommer ihåg var den ska ligga) starta om och njut av att det fungerar "SWEN.A" man undrar om herr Pon varit framme ;-) Fyller den hårdisken med juknk så är det han *he he* Nu va du allt för elak på Sven:).......dock vandrade mina tankar på Svenpon oxå:) fast inte i form av junk, för han HAR faktiskt kompetens i en del saker. Fy på er att tänka så dåliga tankar om SNÄLLE SvenPon!Är man en idiot eller...
Har även Internetuppkoppling (Explorer 5.00) och nu har jag fått nåt skit i den...
Igår när jag öppnade Word så kom hela tiden upp "programmet har utfört en förbjuden åtgärd och stängs ner".
Laddade ner ett gratis virusprogram och efter det där så kom en ruta upp om att filen:
C:\WINDOWS\MPMMHL.EXE var virussmittad med något som heter SWEN.A
Innan jag tänkte mig för så vips kastade jag bort den där filen och tömde papperskorgen... och det är väl HÄR som min egen idiotförklaring tar form...
Oavsett VAD jag gör nu så kommer en dialogruta upp som kräver just den här filen som jag kastade bort.
Precis ALLT (utom utforskaren) behöver tydligen den här filen för att kunna starta.
Jag tänkte jag skulle radera hårddisken men se det går inte för då klagar datorn om att "hårddisken går ej att formatera" för program är i funktion. Det är bara det att inget program är i funktion eftersom jag inte kan starta något program.
ÄR DET NÅGON SOM HAR NÅGOT RÅD TILL MIG?Sv: Är man en idiot eller...
Sv: Är man en idiot eller...
Prova att ta bort det med verktyget som finns här:
http://www.f-secure.se/virus/virusinfo.asp?Namn=Swen
Förhoppningsvis så hjälper det.
Även om det svider i plånboken så skulle jag föreslå ett antivirusprogram till burken, det räddar en många gånger.
//Anna-KarinSv: Är man en idiot eller...
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/security/bulletin/MS01-020.aspSv: Är man en idiot eller...
>att "hårddisken går ej att formatera" för program är i funktion. Det är bara det att
>inget program är i funktion eftersom jag inte kan starta något program.
Du kan ju inte formatera samma hårddisk som systemet du kör ligger på. Alltså måste du se till att formatera med ett system från nånannanstans. Startdiskett, Win98-skivan osv.
Försök först att få bort viruset ändå.
/JörgenSv: Är man en idiot eller...
Sv: Är man en idiot eller...
//Mikael SandSv: Är man en idiot eller...
Ang viruset så tycker jag du kan hämta filen som saknas från antingen skivan eller en annan win98.
/BSvenPon skulle ALDRIG göra så mot mig.
Nåja, allt är i alla fall löst nu.
Jag fick formatera hårddisken och lägga in operativsystem och program på nytt.
Tack för engagemanget här på Forum!