Kan någon hjälpa mig med detta. Är det en bärbar dator?? Jag har gjort så med många datorer och jag behöver bara logga in som vanligt (mot domänen), inloggningsuppgifterna lagras på datorn. Jag har iofs sparat profilen på den lokala datorn så det kanske är annorlunda om du har en central profil, har du det? Det är inga problem att logga in lokalt men det blir ju då som en annan användare och jag tappar alla inställningar. Johan, jag har ingen "roaming profile" om det är det du menar. Allt sparas lokalt. Som JohanD skriver, det ska inte vara några problem. Vet inte riktigt vad jag gjorde men nu har det fungerat de senaste dagarna.XP Pro inloggningsproblem
På jobbet är jag inloggad på en domän. Hur bär jag mig åt för att logga in när jag inte är ansluten till nätverket? Har provat med att sätta antalet inloggningar som skall cachas (heter det så?) till nåt stort värde men det hjälper inte.
Om det inte går att fixa, finns det nån möjlighet att skapa en lokal användare som har samma profil som en domänanvändare?Sv: XP Pro inloggningsproblem
Kan du inte logga in som Administratör lokalt?Sv: XP Pro inloggningsproblem
/JohanSv: XP Pro inloggningsproblem
För närvarande kopierar jag profilen mellan domänanvändaren och den lokala användaren lite då och då. Det är dock lite omständigt eftersom jag hela tiden måste vara försiktig med vad jag ändrar när jag är lokal användare. Dessutom verkar vissa registerinställningar inte komma med vid kopieringen.Sv: XP Pro inloggningsproblem
Som jag sa tidigare så har jag ställt in i "local policies/Security Options" att de senaste inloggningarna skall sparas (tror jag satte den till 30) men det fungerar inte iallafall. Finns det inställningar på nåt annat ställe som avgör om man får logga in eller inte.
Som domänanvändare är jag inte lokal admistratör på datorn. Kan det ha nåt med saken att göra?Sv: XP Pro inloggningsproblem
Om du har din dator inkopplad i nätverket, loggar in med din användare på domainen och loggar av igen, tar ut nätverkskabeln och försöker logga in på datorn igen med samma användare/lösenord/domain, vcad får du får för felmeddelande? Kolla även efter felmeddelande i Event Log.Sv: XP Pro inloggningsproblem