Jag kommer till inloggningsrutan men sen helt plötsligt så startar datorn om, spelar ingen roll om jag loggar in eller bara väntar. Ibland så hinner jag logga in så windows startar men sen poff så startar den om. Funkar inte i felsäkert läge heller. Det kan vara så att os:et har ställt in i ditt registry att starta om. Alltså, programmet ville starta om windows, men nu så tas inte flaggan bort. Jag känner igen detta men vet inte hur du återställer det dock. Jo jag har också ttänkt på det, men hur kommer jag åt registryt när jag inte kommer in i windows. Låter som du har det virus som härjade för ett tag sedan, har inte namnet i huvudet, men har du virusprogram, som är uppdaterat? Njae jag tror inte det, har senaste uppdateringen både på windows och Norton. Du kan hålla inne F8 under uppstarten - då skall du få en meny att kunna välja felsäkert läge att gå in i. Låter som Blaster-viruset. Se länken för mer information: Jag hade ett sådant strul för ett tag sedan och hur otroligt det än låter (är ingen större expert själv) så var det mitt RAM-minne som hade pajat. Tyvärrr har jag provat både "felsäkert läge" och "senast fungerande konfiguration". :(Datron startar om och om och om...
Provade att byta hårddisk och då funkar det bra. Och om jag sätter den gamla som slave så går det utmärkt att läsa ifrån den.
Det sista jag gjode innan den började strula var att installera CD-r Win, och i slutet på den installationen skulle man starta om datorn.
Efter det, fattar ingenting.
Kör Win2000.Sv: Datron startar om och om och om...
Prova att söka lite på internet och se om du kan finna var denna parameter sätts och hålls så kanske du med regedit kan gå in och sparka till den parametern.Sv: Datron startar om och om och om...
Har sökt lite på internet och hittar mycket intressant men inget som hjälper mig.
Nån som vet en bra sida att besöka?Sv: Datron startar om och om och om...
http://dev.pellesoft.se/communicate/forum/view.aspx?msgid=111296Sv: Datron startar om och om och om...
OCh det där inlägget gällde en annan dator.Sv: Datron startar om och om och om...
Sv: Datron startar om och om och om...
http://www.sarc.com/avcenter/venc/data/w32.blaster.worm.removal.tool.htmlSv: Datron startar om och om och om...
/TomasSv: Datron startar om och om och om...
Och det borde väl inte kunna vara RAM minnet eftersom att det funkar med en annan hårddisk?
Får väl prova om det kan vara Blaster.