Jag har WinXP Pro installerat på en av datorerna här hemma med automatisk nerladdning av kritiska uppdateringar aktiverad. WinXP meddelar sedan mig då dessa kritiska uppdateringar har laddats hem och är redo för installation. Jag samma problem. Varje dag säger Windows Update att det finns en ny patch att hämta till Media Player och den gäller skriptning (KB828026). Jo, det är jsut den patchen som jag har problem med. Det kanske vore något om man skulle maila Microsoft och fråga vad som är i görningen.WindowsUpdate vill inte uppdatera mitt WinXP.
På denna dator så har jag även Microsoft Media Player 9 installerat.
I dagarna så kom det en säkerhetspatch till just denna programvara som WindowsUpdate tyckte att jag skulle installera. Jag klickar upp installations-trollkarlen (wizard) och väntar snällt på att patchen skall installeras. För en gång skull så var man inte tvungen att starta om datorn efter en installation men jag gör så i alla fall, mest av gammal vana och med tanken på att det var cirka 2 veckor sedan datorn startades om.
När jag sedan startar upp datorn igen och loggar in på WinXP så påpekar WindowsUpdate åter igen att jag har en kritisk uppdatering till Windows Media Player att installera.
Det verkar alltså som om det inte fungerar som det skall med dessa uppdateringar. Kan man verkligen lita på att alla uppdateringar installeras på ett korrekt sätt från WindowsUpdate?
Är det någon annan som har råkat ut för detta problem, som jag har haft i tre till fyra dagar?Sv: WindowsUpdate vill inte uppdatera mitt WinXP.
Sv: WindowsUpdate vill inte uppdatera mitt WinXP.