Hej. Det finns alltid partitionMagic om du har tillgång till det. Det är tyvärr det enda sätter jag känner till. Jag har tyvärr inte tillgång till PM... Har för mig att det skall finnas Linux bootdisketter (bootCD..?) där du bl a skall kunna ändra storleken på NTFS-partitioner för att kunna köra både Linux och WinXP... Okunskapsfråga , kan man inte fixa detta från DOSläge med FDISK eller ? Backup, partitionering, format, och ominstallation får det bli :) Hanteringsverktyg för partitionerFörminska NTFS-partition?
Jag sitter just nu med en stor NTFS-partition på 75 GB.
Finns det något sätt att förminska den utan att behöva formatera och installera om allt?
Kör winxp (home)
Förstår inte varför en del företag levererar med en stor partition...Sv: Förminska NTFS-partition?
Sv: Förminska NTFS-partition?
Finns det verkligen ingen OpenSource-människa som har gjort ett liknande program? :)Sv: Förminska NTFS-partition?
Är dock ingen Linux-tok själv och har därför aldrig testat...Sv: Förminska NTFS-partition?
Sv: Förminska NTFS-partition?
FredrikSv: Förminska NTFS-partition?
Eftersom hårddiskar idag både är större och billigare än någonsin tidigare så är det viktigt att se till att dela upp - partitionera - utrymmet på dem så effektivt som möjligt. 7tools Partition Manager 2004 6.01.146 är ett verktyg för detta som är mycket enkelt att använda. Programmet låter dig fritt partitionera upp dina diskar efter egna önskemål utan att någon data på dem går förlorad. Vill du registrera programmet så kostar det $29.95, installationsfilen är 4.95 MB stor
www.7tools.com/