Jag skulle installera SBS2003 för ett företags nätverk där det hade varit en fungerande NT4 Server med sp6a. Gjorde en snabb sökning på Internet och hittade detta: http://4peeps.com/ivb/index.php?s=a27edd610810d09d4d696e4efad25c45&showtopic=6023.Jätteproblem med unknown account/okänd profil
Det började med att jag läste på MS hemsida om att om du köper det kan du använda denna manual för att snabbt och enkelt konvertera dina NT 4 server inställningar till SBS2003. Hmm jag gjorde ALLA steg i manualen och det verkade fungera prima med dom inbyggda testerna och så jag genomförde allt.
DÅ HÄNDER DET.
Alla win2k/winxp burkarna uppdaterar profilerna med den nya infon och startar om. Men ingen vill känna vid sig den nya server eller gamla. Ingen kontakt med server eller server finns inte. Jag försöker med alla möjliga inställningar i gamla och nya server för att få en koppling men icke,
ALLA burkarna 10st+ vägrar.
Jag inser efter typ 5h att det är kört och börjar med en nyinstallation av servern igen. Den funkar(får fortfarande ett serious error av SBS2003 som inte jag kan ha i huvudateget att göra med... har inte matat in ngn data utöver det som frågas under installationen) nu till det nu skapade problemet.
Eftersom alla burkar har profiler som är "okänd profil"/"unknown account" så kan jag inte föra över dom till det nya systemet. Finns det ngt sätt att få dom okända profilerna att accepteras som känd profil. Snälla hjälp mig annars vet jag fan inte vad jag ska göra.Sv: Jätteproblem med unknown account/okänd profil
Lät som ett likadant problem, så det kan ju vara värt att testa den lösningen som presenteras där.