Hej det är så att jag har ramlat över en mapp i min dator som jag helst vill tömma....men Det borde vara så att filer i Temp mappen bara vore att ta bort. Nja, jag är alldeles för beroende av min dator, och informationen som finns den på den så att chansa är inte så bra...... Jag brukar tömma min temp-mapp lite titt som tätt och jag har aldrig haft några problem efter det. Töm på du, jag har aldrig haft några problem. ;) Ett tips dock: töm den gärna det första du gör efter att datorn startat för att undvika att något program blir knasigt OK....Tackar då raderar jag det, så sparar jag det utrymmet som det tar :) I WinXP så finns det en alldeles förträfflig liten sak som heter "Diskrensning". Jag vrukar använda denna någon gång i veckan och då raderas allt möjligt skräp som ligger kvar på hårddisken, t.ex temp-filer, gammalt skit i trashcan osv.Radera Filer...
jag vet inte vad jag kan ta bort och vad jag ska låta vara kvar...
Sökvägen är:
C:\Documents and Settings\Administratör\Lokala inställningar\Temp
Det står iförsig Temp, och inut i denna mapp finns en massa olika typer av filer
t.ex Exe, dll, tmp, cab,xml,html,log och txt även några under mappar med lite underliga namn..
kan jag tömma denna Temp Mapp helt utan några problem?
Detta gäller för Windows XP ProSv: Radera Filer...
Men tyvärr så är det många program som använder den mappen för lagring och förväntar sig att det finns vissa filer där.
Jag brukar göra som så att jag tar bort allt som windows inte protesterar över när jag deletar och ber en bön att inget kommer att krascha sen :-)))Sv: Radera Filer...
och det som du säger med att många program använder den mappen för lagring av filer tyder väldigt mycket på dåliga/lata programmerare.....
Temp = Temporär = Tillfälligt....
Jag anser om man behöver en Temp Mapp för sitt program så ska filen skapas vid körning och sedan tas bort vid avslut...Sv: Radera Filer...
Sv: Radera Filer...