Någon som vet hur man tar bort common task från skrivbordet i WinXP? Gissning: ctrl+alt+del, döda explorer.exe. Starta utforskaren. Ställ in valfri mapp till att vara som det ska vara, välja att använda i alla mappar. Starta explorer.exe igen... hmmm... explorer.exe och utforskaren är väl samma sak egentligen..? ...dvs skalet..? Hm... annars kan man ju få upp utforskaren genom t.ex. ie. :)"Common task" på skrivbordet i WinXP Home eng. version
Besökte en bekant vars son hade lekt på datorn.
Till vänster på skrivbordet visades common tasks. Jag försökte via Folder Options ställa tillbaks visningen av Desktop-mappen till "Windows classic folders" och det funkade i uforskaren, men inget hände på skrivbordet.
Jag gjorde det med samtliga "användares" Desktop-mapp, dvs All Users, Default User och den inloggade användarens... utan önskat resultat.
Är det någon som förstår problemet? Känner mig urusel på att förklara just nu...
Jag löste det på följande sätt: Skapa ett nytt användarkonto och flytta över alla filer från det gamla.
Men det borde finnas något enklare sätt att få bort "common tasks" från skrivbordet? En 7-årig grabb klarade ju av att få dit det... =)Sv: "Common task" på skrivbordet i WinXP Home eng. version
Sv: "Common task" på skrivbordet i WinXP Home eng. version
Nåja, det kanske funkar... får testa nästa gång nåt sånt händer. Tack för tipset!Sv: "Common task" på skrivbordet i WinXP Home eng. version