Jag har blivit tvungen att byta inloggninsdomän för min dator. Hur bär jag mig åt för att behålla alla mina inställningar? Prova att ta Properties på My Computer, flicken Advanced, User profiles, knappen Settings. Där kan du kopiera profiler. Med lite tur kan du kopiera din gamla profil över din nya. Som jag sa så har jag kopierat alla filerna (med hjälp av funktionen du beskriver) men problemet är ju rättigheterna.Behålla profil vid domänbyte?
Jag använder WindowsXP.
Jag har kopierat profilen "namn.gammaldomän" till "namn.nydomän" men det fungerar inte eftersom rättigheterna i filsystem och register fortfarande står på den gamla användaren.
Så frågorna är:
1. Om jag har förstått det rätt så ligger alla personliga inställningar i <användare>/ntuser.dat men det verkar som om det bara är den gamla användaren (och administratörer) som har rätt att läsa inställningarna i filen. Hur byter jag så att den nya användaren kommer åt inställningarna i filen?
2. Finns det något enkelt sätt att byta ägare på alla filer från den gamla användaren till den nya?Sv: Behålla profil vid domänbyte?
Sv: Behålla profil vid domänbyte?
Den profilen jag kopierar har ju rättigheterna satta till den gamla användaren (gäller både filsystemet och registret). Frågan är ju hur jag byter rättigheterna till den nya användaren.