Hej! Tror bara det är Office-paketen som går att köpa med stundentlicens. Finns uppgradering till XP Pro Håkan, det där är väl skollicenser. typ "Microsoft School Agreement" ? Ok där har du ngt mer likt, men vart köper du dom? Det är du som student som är köpare av de licenserna.. Var du kan köpa dem är inte helt enkelt - inte heller licensvilkoren. Microsoft är medvetna om detta och arbetar för närvarande med att förbättre hela denna processen. Om du har några fårgor kring det med studentlicenser så rekommonderar jag dig att du slår Microsofts en signal så ska du se att det ordnar sig =) Det verkar ju drygt att hålla på att skicka papper fram och tillbaka, då får det nog vara. Det är ingen som vet hur mycket billigare det är med en studentlicens? Kollar man på Dustins hemsida så tar ju dem 4000kr för en vanlig licens. Men sen finns det de som säljer samma licens för 1500kr om man köper någon datordel samtidigt (som jag har fattat det). 4000:- är ungefär vad en WinXP Retail-licens kostar. Det handlar om upp till 80% på en VS.NET Professional.. vet inte det exakta priset på 2003:anWindows XP Pro studentlicens
Är det någon som vet var man kan köpa Windows XP Pro med studentlicens?Sv: Windows XP Pro studentlicens
Sv: Windows XP Pro studentlicens
http://www.inwarehouse.se/pb.asp?src=3&sku=e373066
/HåkanSv: Windows XP Pro studentlicens
Är ju inte samma sak som "studentlicens"Sv: Windows XP Pro studentlicens
Svara
Sv: Windows XP Pro studentlicens
Jag läste hyfsat ordentligt och blir osäker på om de licenserna måste köpas av skolan för att se ges till eleven. Eller om dom går att köpa direkt av eleven, jag hittar då ingen som säljer det...Sv: Windows XP Pro studentlicens
[Edit]
Processen har varit att man köper en licens från en återförsöljare - hem kommer det en kartong som inte innehåller några skivor men papper som skall fyllas i av dig och din skola (de ska bla stämpla det) som du sen skickar in.. du får dina skivor..
[/Edit]
//AndreasSv: Windows XP Pro studentlicens
Aja, jag får väl leta vidare...
Tack i alla fall!Sv: Windows XP Pro studentlicens
1500:- är ungefär vad en WinXP OEM-licens kostar.Sv: Windows XP Pro studentlicens
//Andreas