Hej, Vad jag vet så kan du INTE uppdatera ifrån HOME-->PRO Jo, det går att uppgradera. Jag ringde Microsoft och dom sa att det går. Har även hittat det det i affärerna. Men MS kunde inte svara på vad som hände med befintligt material.. Please don´t...:) Vilken form av server teknik vill du använda? Det är diskuterat ett par ggr här på PS, SÖK på """installera iis på home""" Finns några trådar om det.Uppgradera från XP Home till XP Professional
Jag har just nu XP Home Edition som en sk "hyr-pc" och det är en sån där OEM(eller vad det heter)-licens.
Dvs jag har har nga skivor till operativet eller några program, allt var installerat vid leveransen.
Nu har jag tänkt uppgradera till XP Professional Edition. Ska köpa en sån uppgraderingsskiva.
Min fråga är:
Vad händer med alla program jag har installerat, alla mina filer osv, när jag kör en uppgradering?
Uppdateras bara det som behövs eller blåser den hela maskinen och installerar om?
Jag vill verkligen inte att den tar bort något eftersom jag inte har några skivor, så jag måste vara säker på att det funkar ändå. Går det inte får jag behålla Home Edition...
Är det någon som säkert kan säga hur det fungerar??
Kan man till och med köpa en full version av XP(alltså ej uppgradering) och ändå behålla installerade saker/filer?
Tacksam om ni kan hjälpa mig.
/JockeSv: Uppgradera från XP Home till XP Professional
Utan du måste köra ny ren installtion av PRO, om du har en gammal NT/W2K windows licens kan du köpa PRO uppgradering. Om du inte har det måste du nog köpa en fullversion utav Xp PRO.
Är ju bara att backup på det som du vill spara, mycket enkelt.Sv: Uppgradera från XP Home till XP Professional
Visst kan jag ta backup på det jag ska spara, men var ska jag spara det? Det är ca 60 gigabyte. Sen alla program, t ex Officepaketet. Det kan jag väl inte bara backa up?
/JockeSv: Uppgradera från XP Home till XP Professional
Enda anledningen varför jag måste uppgradera är att man tydligen inte kan installera IIS på Home Edition, eller du kanske har någon lösning på det istället?Sv: Uppgradera från XP Home till XP Professional
Sv: Uppgradera från XP Home till XP Professional