Finns det någon funktion i OS där man kan stänga av/avaktivera musplattan? Jag använder vanlig mus och det är allmänt störande när jag skriver någonting och råkar stöta till musplattan utan att märka det för då flyttas markören och min text till ett helt annat ställe än det tänkta. Har sett att detta finns i BIOS, vilket du kan nå när du startar datorn, åtminstone har jag för mig att det var så på min bärbara Dell. På min mammas var det en liten jobbig sak som la sig i trayen istället ;) Tyvärr finner jag inte någon sådan funktion i min BIOS. Har försökt att hitta någonting i enhetshanteraren men vad jag än försöker med så försvinner alla möss/pekdon då. Hej Hej,Stänga av musplattan på bärbar dator
TackSv: Stänga av musplattan på bärbar dator
MvhSv: Stänga av musplattan på bärbar dator
Sv: Stänga av musplattan på bärbar dator
Onkelborg... You gotta be a pro!!! :)Sv: Stänga av musplattan på bärbar dator
Jag har en Inspiron 8000 med Bios A22, Och på den trycker jag F2 när Dell loggan visas för att komma in i bios. Sedan Alt-P tre (3) gånger, till sida fyra, på mitten ungefär finns alternativ (option) Pointing Device. Ändra detta alternativ från Touch Pad - PS/2 till bara PS/2. Detta bör funka.
Ett annat alternativ är att ladda ner ett litet prog från Dell som heter "tp2aa09i.exe". Med denna lilla utility kan man ändra en rad inställningar.
Hoppas att det hjälper
/ Anders PetterssonSv: Stänga av musplattan på bärbar dator
Jag löste detta via registret istället. Jag hittade en nyckel som jag kunde ställa om värdet i.
Sedan var musplatta ett minne blott! ...tills jag vill aktivera den igen förstås...
Peter