Hej, Vad för fel vet jag inte men har du testat TightVNC på www.tightvnc.com Den är gratis och liten samt snabb :) Hepp! Rickard,Remote Desktop Problem
Jag har i min hemma miljö en Windows 2003 Server som står och rullar. Denna maskin accessar jag fån min laptop (XP Pro) med Remote Desktop. Mitt problem är att sen en tid tillbaka (någon månad) så när jag har loggat in på Remote Desktop så loggas jag automatiskt direkt ut och programmet stängs ner.
Det enda jag kan tänka mig är fel är någor med grafikkortet och att den inte kan rendera upp desktopen som den skall. Anledninge att jag misstänker detta är att det började uppträda runt samma tid (kommer inte ihåg exakt om det var samma dag, eller om jag ens loggade in remote samma dag) när jag uppdaterade mina grafikkorts drivrutiner (nvidias egna för gforce serien) och trots att det släpps ytterligare två versioner av drivrutinerna så har det inte försvunnit.
Om jag stänger av Hardware Acceleration under Advanced -> Troubleshooting i egenskaperna för bildskärmen (i samband med detta brukar jag oxå gå ner till 800*600 men jag är inte säker på om detta är ett måste) och startar om dator, så funkar Remote Desktop sen.
Jag kan logga in på servern lokalt, sätta på hardware accelaration och sen fortfarande loga in på den remote, det är så fort datorn startats upp med de inställningarna som det slutar fungera och jag måste som sagt ställa om OCH starta om med de nya inställningarna för att remote login skall funka igen.
Någon som varit med om något liknande och har någon som helst aning hur jag kan lösa detta? Lite små drygt att inte kunna ha igång 3d accelarationern etc alltid då samma dator är min speldator =)
//AndreasSv: Remote Desktop Problem
Sv: Remote Desktop Problem
Det kan vara så att din drivrutin inte är kompatibel med terminalserver. Har haft nästan samma trassel med en raid övervaknings programvara som jag till slut avinstallerade.. Problemet består nog då i att din drivrutin inte klarar identifiera att det redan är igång fast som ett annat sessionsnr.
Prova att starta terminalsessionen mot servern så här: mstsc /console från start - kör.
Då tar du över consolen på din server, på samma sätt som när du kör ts mot en xp klient.
Om detta funkar så är det ju en lösning bara att du inte kan köra flera samtidigt, men om jag förstod dig rätt så vill du bara ha möjlighet att accessa din server.
Mvh
RickardSv: Remote Desktop Problem
Väldigt sent svar här av mig, men hur som helst så provade jag precis ditt förslag och det funkade klockrent. Tack så mycket! Och visst har du rätt att jag inte har problem med att bara kunna köra en session då det bara är jag som använder datorn i fråga =)