OS: Windows XP Några frågor: <b>1) Använder du passive eller active ftp?</b> Jag löste det... Var tvungen att avinstallera Internet Security... Väldigt dramatisk lösning.... :S Om man har bredbandsrouter så behöver man i regel ingen extra brandvägg; räcker med antivirus. ;)FTP funkar inte... Windows fel.. Vad är felet?
Prog: CuteFTP & FlashFXP
Jag måste ha kommit åt något i Windows eller nåt sånt...
Jag kommer nämligen inte ut på FTP.
Jag använde denna dator (den som inte kom ut) och en annan med samma inställningar och uppkopplad på samma plats... Den datorn kom ut på alla servers jag testade medans denna inte kom ut på någon...
Det blir antingen Connection Lost eller så blir det Timeout..
Någon som vet vad detta kan vara för fel?Sv: FTP funkar inte... Windows fel.. Vad är felet?
1) Använder du passive eller active ftp?
2) Finns det någon hårdvara liknande en bredbandsrouter?
3) Finns det någon brandvägg?
4) Använder du samma programvara på båda burkarna?Sv: FTP funkar inte... Windows fel.. Vad är felet?
Jag har testat båda... Passive mode är den som funkar på den andra burken.
<b>2) Finns det någon hårdvara liknande en bredbandsrouter?</b>
Ja det finns en bredbandsrouter men om det hade varit den så hade samma fel uppstått på den andra burken.
<b>3) Finns det någon brandvägg?</b>
Ja.. Norton Internet Security på den dator som har problem.
<b>4) Använder du samma programvara på båda burkarna?</b>
JaSv: FTP funkar inte... Windows fel.. Vad är felet?
Sv: FTP funkar inte... Windows fel.. Vad är felet?
Vad jag kan komma ihåg just nu så finns det inställningar i Internet Security för varje program som använder sig av nätverket/Internet, och där kan du tilllämpa inställningar som gör det möjligt att ditt program får fullständig nätverks/internet tillgång.Sv: FTP funkar inte... Windows fel.. Vad är felet?