Jag har en dator med Xp-pro som jag kan logga in som lokal admin på. Det finns en tjänst som heter "Themes" (vet inte vad den heter på ett svenskt OS - "Teman" kanske?) som skall vara startad. Starta den och se till att den att den autostartar i fortsättningen. Funkar för övrigt också om man vill XP teman på Windows 2003 Server (ex i terminalservermiljö).Win XP Klassisk <-> XP startmeny
Den som installerade datorn en gång i tiden har på något sätt disablat möjligheten att välja XP:s utseende på startmenyn.
När jag högerklickar på Start-knappen, väljer egensakaper och fliken Start-menyn syns bara "valet" Klassisk Start-meny.
Finns det något enkelt sätt, via registret eller dyl, så att jag får möjlighet att välja XPs utseende på start-menyn.
Tack på förhand
//
JanneSv: Win XP Klassisk <-> XP startmeny
Sen är det även värt att kolla om föregående administratör låst startmenyn till klassisk mha grupprinciper. Gå till Start->Kör och skriv in mmc och tryck Enter. Välj Arkiv->Lägg till och lägg till en snap-in för Group Policy (heter grupprinciper på svenska tror jag). Kolla sen under User Configuration->Administrative Templates->Start Menu and Taskbar så hittar du en massa inställningar. OBS att om datorn är med i en domän kan vissa principer styras via domänprinciper istället!